نفوذ دلال‌های آل‌سعود به بازار ارزی با همدستی خائنان وطنی/ مردم و مسئولان، انقلابی عمل کنند
کد خبر: 3751659
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کشف ریشه‌های یک بحران؛

نفوذ دلال‌های آل‌سعود به بازار ارزی با همدستی خائنان وطنی/ مردم و مسئولان، انقلابی عمل کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ با بررسی‌ها و تحقیقات به دست آمده توسط پایگاه خبری قلم ماندگار به نقل از یک تاجر ایرانی‌تبار مقیم کشور امارات، دلیل افزایش قیمت دلار، پول‌های اماراتی و سعودی عنوان می‌شود.

نفوذ دلال‌های آل‌سعود به بازار ارزی با همدستی خائنان وطنی/ مردم و مسئولان، انقلابی عمل کنند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پایگاه خبری قلم ماندگار از کشف ریشه‌های یک بحران خبر می‌دهد. گزارش اختصاصی این پایگاه خبری از نفوذ دلال‌های آل سعود و امارات به بازار ارزی کشور با همدستی خائنان وطنی گزارش داده و نوشته است:

شایسته است مردم و مسئولان همچون دوران هشت سال دفاع مقدس انقلابی عمل کنند زیرا دشمن قسم خورده انقلاب توان رویارویی نظامی با کشورمان را ندارد، لذا با تشکیل اتاق فکر همه جانبه با کمک استکبار جهانی درصدد ایجاد نارضایتی در بین مردم با تنگ‌تر کردن عرصه اقتصادی و ایجاد بی‌ثباتی و بحران در اقتصاد ایران بوده تا به خیال خام خود نظام را ساقط کند!
همچنین بدون تردید فضای ملتهب بازار ارز و سکه سؤالاتی را در ذهن مردم و حتی کارشناسان ایجاد می‌کند، سؤالاتی مبنی بر اینکه چرا وقتی اتفاق خاصی در این یک هفته نیفتاده و اصلا جو عمومی کشور دستخوش تغییر قابل لمسی نشده است؛ قیمت‌ها باید این همه تغییر کند؟
با بررسی‌ها و تحقیقات به دست آمده توسط پایگاه خبری قلم ماندگار در این زمینه به نقل از یک تاجر ایرانی‌تبار مقیم کشور امارات، دلیل افزایش قیمت دلار، پول‌های اماراتی و سعودی عنوان می‌شود.
این تاجر که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید: آل سعود خبیث و ملعون با توافق آمریکا و انگلیس و تشکیل اتاق فکر، جنگ تمام‌عیار و همه‌جانبه‌ای علیه کشور عزیزمان به راه انداخته و در چند ماه اخیر به این نتیجه رسیده است که به جای خرید تسلیحات نظامی درصدد خرید و خروج دلار از ایران به هر قیمتی ضمن افزایش قیمت دلار، ارز، سکه، طلا و قیمت کالاها، اقتصاد ایران را نیز به سراشیبی سقوط برسانند تا از این طریق به اهداف شومشان برسند. برخی نیز در کشور خواسته یا ناخواسته با آگاهی یا بدون اطلاع از این مهم، ستون پنجم دشمن شده و به هموطنان خود خیانت می‌کنند. این افراد شامل صرافی‌ها، دلال‌های دلار و ارز و …ضمن تعیین نرخ کاذب دلار به خاطر اندک سود، بی‌توجه به عواقب آن ضمن خیانت به کشور و هموطنان خود با دشمن همراه شده‌اند!
این افراد دست‌نشانده استکبار جهانی با همراهی دلالان خائن وطنی همه دلارها را از صرافی‌ها می‌خرند و با این اقدام ضمن خروج دلار از ایران موجب افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها و له کردن قشر ضعیف و همنوعان خود در کشور شده‌اند.
البته نباید از این نکته غافل شد که فساد لجام گسیخته‌ای که در حال حاضر در حوزه اقتصادی مشاهده می‌شود و رانت‌های ارزی که وجود دارد، پیام‌های منفی را برای مخاطبان به همراه داشته و متأسفانه دولت نتوانسته است آن‌ها را کنترل کند.
همچنین باید تأکید کرد که جنگ اقتصادی تمام‌عیار آل سعود علیه ایران با همراهی خائن‌های وطنی مدتی است ک در سایه غفلت مسئولان متولی آغاز شده است.
ناگفته نماند که بانک مرکزی هم به واسطه نقص قوانین از اقتدار لازم برای کنترل انتظارات در جامعه برخوردار نیست! البته نقش شایعات نیز هم در این زمینه بی‌تأثیر نیست، برخی افراد تمایل دارند با هر قیمتی ارز را خریداری و نگهداری کنند که این تقاضا هم باید توجه و مدیریت شود.
همچنین احمد محمدی انارکی، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در مصاحبه‌ای اخبار منتشره درباره خارج کردن ارز از کشور توسط عربستان و امارات را تلویحا تایید کرد. وی گفته «کسانی که وارد این بازار شده‌اند، حتما زیان خواهند کرد. زیرا این تقاضای کاذب به‌زودی فروکش می‌کند و سفته بازان زمین می‌خورند.»

سردار ناصر شعبانی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در مراسم دیپلماسی مقاومت که هفت مهر به مناسبت سومین سالگرد شهیدان آقایی‌پور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به مشکلات فعلی کشور اظهار کرده بود: «در حادثه بازار ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند که چند نفر آنان غیرایرانی هستند که توسط سرویس امارات مدیریت می‌شدند».
البته بانک مرکزی با همراهی مردم می‌بایست جلوی دلالان دلار و دلار فروش را بگیرد و باعث ثابت شدن نرخ ارز شود تا از بروز این مسائل جلوگیری شود.
از جهتی باید اذعان کرد در حالی که در دوره هشت سال دفاع مقدس، مشکلات کشور بیش از ده برابر الان بود و امکانات ارزی کشور یک چهارم وضعیت فعلی بود چرا هیچ کدام از این بحران‌های فعلی را در حوزه اقتصاد کشور مشاهده نکردیم؟
باید عنوان کرد که چنانچه مدیریت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه سازوکارهایی را به وجود بیاورد که مردم بتوانند در بستر انقلابی و دینی فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند، یعنی بتوانیم بپذیریم که نظام ارزشی ما می‌تواند یک نظام اقتصادی ویژه به خودش را داشته باشد، در واقع می‌توانیم توقع داشته باشیم که رفاه و اقتصاد خوبی را داشته باشیم.
و در پایان باید تأکید شود که در طول انقلاب اسلامی و به‌ویژه در سال‌های اخیر، همواره افراد خیانتکاری وجود داشته‌اند که با سوء استفاده از شرایط کشور، اموال نامشروعی را برای خود کسب کرده‌ و به ثروتمندان نوظهور با اموال بادآورده تبدیل شده‌اند، لذا بار دیگر بر ضرورت مقابله جدی با این گروه اعم از افراد نفوذی در سیستم دولتی یا در بخش خصوصی در راستای اعتمادسازی عمومی بیش از گذشته احساس می‌شود.

حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

captcha