صادرات کالاهای مشمول ارز دولتی ممنوع است
کد خبر: 3751714
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

صادرات کالاهای مشمول ارز دولتی ممنوع است

گروه اقتصادی ـ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: به‌منظور نظم بازار داخلی، صادرات تعدادی از اقلام مشمول ارز چهار هزار و 200 تومانی ممنوع اعلام شده است.

صادرات کالاهای مشمول ارز دولتی ممنوع است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، نادر میرشکار گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل گمرکات کشور مبنی بر تنظیم بازار داخلی، صادرات تعدادی از اقلام مشمول ارز چهار هزار و 200 تومانی ممنوع اعلام شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: بنابراین صادرات انواع دفترچه مشق و حسابداری، شکر خام و شکر سفید، جوال و کیسه برای بسته‌بندی، انواع پودرهای مشتقات شیر، آب پنیر، کازئین، انواع لاستیک سبک و سنگین، مرغ زنده و گوشت مرغ که مشمول ارز چهار هزار و 200 تومانی می‌شود، ممنوع خواهد بود.
میرشکار بیان کرد: با توجه به خروج گسترده کالاهای تولید داخل از جمله انواع محصولات کشاورزی، باغی، زراعی و صنایع تبدیلی فله و بسته‌بندی که سبب بر هم خوردن عرضه و تقاضا و افزایش غیر متعارف نرخ‌ها شده است، طی ابلاغ این دستورالعمل، درباره کالاهای تولید داخل که صادرات آن برای بهره‌مندی از ما به التفاوت نرخ ارز توجیه‌پذیر است، با دریافت قیمت جهانی روز، مابه التفاوت نرخ ارز بازار ثانویه با ارز بازار آزاد به عنوان عوارض صادراتی دریافت می‌شود.

انتهای پیام

captcha