کردستان با برپایی چهار موکب در کربلا به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد
کد خبر: 3751839
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

کردستان با برپایی چهار موکب در کربلا به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد

گروه اجتماعی - معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان در ۱۲ موکب میزبان زائران اربعین حسینی است، گفت: از این تعداد هشت موکب در داخل استان و چهار موکب در کربلای معلا دایر می‌شود.

استان کردستان با برپایی چهار موکب در کربلا به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مردم اهل سنت و تشیع استان کردستان در بحث اربعین حسینی مشارکت و تعامل خوبی با هم دارند و هر ساله استقبال بی‌نظیری از زائران حسینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان در 12 موکب میزبان زائران اربعین حسینی است، افزود: از این تعداد هشت موکب در داخل استان و چهار موکب در کربلای معلا دایر می‌شود.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: چهار موکب کربلا شامل موکب فدائیان ولایت، موکب حضرت زینب بیجار، موکب دلدادگان ولایت بیجار و موکب باب‌الحوائج سریش‌آباد هستند.
وی با اشاره به ارئه خدمات موکب‌های استان کردستان بیان کرد: این موکب‌ها روزانه با اسکان 10 هزار نفر و پذیرایی 20 هزار نفر در هر وعده به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام سادات با اعلام اینکه 300 نفر خادم امسال در قالب این موکب‌ها به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام زائران تاکنون بیش از 500 نفر از مردم استان کردستان برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در راستای پذیرایی از زوار عبوری از استان هشت موکب در داخل استان راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: در ورودی بیجار، سقز، سریش‌ آباد، قروه، خروجی سنندج، ورودی کامیاران در مرز قصر شیرین مواکب داخلی راه‌اندازی شده است.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آغاز کمک‌ها و نذورات مردمی در استان یادآور شد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی تاکنون استقبال خیرین از جمع‌آوری کمک برای زائران بی‌نظیر بوده است.
انتهای پیام

captcha