دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیازمند حمایت جدی مسئولان است
کد خبر: 3751870
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
اسکندری:

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیازمند حمایت جدی مسئولان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه حمایت از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، گفت: اکنون در حال اجرای آزمایشی طرح سفینه‌النجات هستیم.

حمایت از دارالقرآن‌های آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم امروز، 9 مهرماه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حمایت از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، گفت: اکنون در حال اجرای آزمایشی طرح سفینه‌النجات هستیم تا بتوانیم ارتباط میان خانه، مدرسه و مسجد را به شیوه مطلوب برقرار کرده و تقویت معنویت دانش‌آموزان را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در قم مشکل کمبود نیروی انسانی طلبه داریم، اضافه کرد: شبهات دینی و مباحث دینی مورد نیاز جوانان را به جز روحانی که دارای مهارت‌های تبلیغی است نمی‌تواند حل کند و ما اعتقاد داریم که روحانیت پاسخ‌گوی نیازهای دینی و تبلیغی نسل جوان است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم حضور روحانیون تاثیرگذار در مدارس تاکید کرد و گفت: باید مبلغی از محل اعتبارات استان قم برای فعالیت‌های تبلیغی و دینی در مدارس آموزش و پرورش اختصاص داده شود و در این راستا نیز باید از ظرفیت شخصیت‌های تاثیرگذار از جمله ائمه‌جمعه استفاده شود. 

وی با اشاره به اینکه در مورد نسل جوان و نیازهای دینی آن‌ها با بحران‌های مختلفی روبرو هستیم، عنوان کرد: رفع این بحران‌ها فقط بر عهده یک مجموعه خاص نیست به همین علت همه مجموعه‌های فرهنگی، تربیتی و دینی باید در میدان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

captcha