تشریح جزئیات طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران + عکس
کد خبر: 3752165
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

تشریح جزئیات طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جزئیات طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران امروز، دهم مهرماه در سومین جلسه توجیهی مدیران و مربیان این طرح قرآنی تشریح شد.

تشریح جزئیات طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران + عکسبه گزارش ایکنا؛ سومین جلسه توجیهی طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران در سال جاری از ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه، دهم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی، مشاور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، فاطمه حقانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 10 تهران، بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، محمدمهدی خواجه‌محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان و مربیان در سالن کنفرانس ایکنا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که ریاست آن برعهده اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران بود، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی طی سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که خطاب به صحابی خود فرمودند «بالاترین بلا این است که رحم در یک جامعه از بین برود»، اظهار کرد: یکی از مصادیق از بین رفتن رحم در یک جامعه، عدم اهمیت والدین به موضوع تربیت فرزندانشان است.
مشاور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران با اشاره به اینکه وقتی رحم در یک جامعه در مصادیق مختلف خود از بین می‌رود، هزاران بلای دیگر به‌واسطه آن در جامعه به‌وجود می‌آید، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، فاصله گرفتن از مفاهیم قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه تنها به خواندن قرآن در نغمات خوب و دستگاه‌های مختلف بسنده کنیم، افزود: باید فراتر از این رفت و کاری کرد که قرآن و معارف ناب آن در میان جامعه طوری رواج پیدا کند که همگان علاوه بر آشنایی با آن، زندگی قرآنی نیز داشته باشند.
بنایی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، بیان کرد: اگر جامعه ما تربیت قرآنی داشته باشد، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی از بین خواهد رفت و محیط زندگی ما نیز محیطی قرآنی و به‌دور از ناهنجاری‌ها خواهد بود.
مشاور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران با بیان اینکه وظیفه امروز ما این است که نسل امروز را بیش از پیش با مفاهیم قرآن کریم، این نامه خدا به بشر آشنا کنیم، تصریح کرد: اگر ما در خدمت قرآن باشیم درواقع ابتدا به خود خدمت کرده‌ایم و خداوند متعال نیز همانطور که در سوره مبارکه مریم(س) وعده داد، محبت خود را در دل ما قرار خواهد داد.
بنایی در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی دست‌اندرکاران طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران و خبرگزاری ایکنا، اظهار امیدواری کرد تا شرایطی فراهم شود که همگان در سطح جامعه اسلامی ما قرآنی زندگی کرده و به حیات طیبه دست پیدا کنند.
در ادامه این جلسه، حقانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 10 تهران نیز در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع مربیان قرآنی حاضر در جلسه، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به واژه تربیت اشاره شده است که این واژه در حقیقت دو مفهوم آموزش و پرورش اشاره دارد.
حقانی ادامه داد: مربیان قرآنی طرح تربیت حافظان هنگامی که وارد مدارس مختلف ابتدایی در سطح منطقه می‌شوند، همواره به این موضوع اهمیت داده و آموزش و پرورش را در قالب قرآن به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 10 تهران تصریح کرد: از مربیان این طرح قرآنی تقاضا دارم که تنها به موضوع آموزش اکتفا نکنند و پرورش را نیز در کنار آن به‌صورت جدی پیگیر باشند، البته مربیان طرح تربیت حافظان در سال‌های گذشته نشان داده‌اند که در این امر موفق و کوشا بوده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد: باید امروز از مهارت‌های زندگی که در قرآن به آن اشاره شده، غافل نشویم و این مهارت‌ها را در قالب‌های مختلفی که بر دانش‌آموزان تأثیرگذاری فراوان دارد، در ایشان نهادینه کرد.
حقانی گفت: هدف ما تنها پرداختن به مقوله حفظ قرآن نیست، بلکه نکته اصلی که در این زمینه وجود دارد، آموزش و پرورش است؛ چراکه ما می‌توانیم مهارت‌های مختلف زندگی را در قالب آموزه‌های قرآنی در اختیار دانش‌آموزان در سنین پایه قرار دهیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 10 تهران در پایان با اشاره به اینکه مسئولیت مربیان قرآن در مدارس مسئولیتی بسیار خطیر و مهم است، تصریح کرد: امیدوار هستم که همه ما عامل به قرآن باشیم و بتوانیم نهایت تلاش خود را در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت قرآنی فرزندان خود انجام دهیم.
همچنین، در ادامه این جلسه قرآنی، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران نیز در سخنانی با بیان اینکه امسال نیز به حول و قوه الهی این طرح قرآنی را در سطح منطقه اجرا می‌کنیم، گفت: طی سال تحصیلی جدید تعداد چهار هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سطح منطقه تحت پوشش طرح تربیت حافظان قرار می‌گیرند.
خواجه‌محمودآباد ادامه داد: طی اجرای این طرح قرآنی مربیان با حضور در مدارس تحت پوشش از طریق شیوه‌های مختلف و نوین آموزشی و با استفاده از موضوعات نقاشی، بازی و تفریحی، قرآن‌آموزان را با حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن کریم آشنا می‌کنند.
مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران اظهار کرد: همچنین، در اجرای این طرح تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد تا موضوع طرح به میان خانواده‌های قرآن‌آموزان نیز راه پیدا کند که در این رابطه بسته آموزشی با عنوان «توشه راه» را نیز در اختیار ایشان قرار خواهیم داد.
خواجه‌محمودآباد تصریح کرد: اگر بتوانیم فرزندان خود را در سنین پایه با آموزه‌های عمیق قرآن آشنا کنیم و زمینه را طوری فراهم کنیم که در آینده نیز همواره در مسیر قرآن گام بردارند، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، از بین خواهد رفت.
بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران نیز طی سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که توانستیم امسال و در سال تحصیلی جدید نیز طرح تربیت حافظان را همانند سال گذشته و در پوشش یک جمعیت چهار هزار نفری اجرا کنیم، گفت: این طرح قرآنی زیر نظر ۵۰ مربی قرآن مؤسسه دارالتقوی برگزار می‌شود که از همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه 10 تهران و نیز مجموعه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در این زمینه نهایت تشکر را داریم.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران افزود: از مربیان طرح تربیت حافظان تقاضا داریم تا علاوه بر پرداختن به موضوع حفظ قرآن و نیز نهادینه‌سازی مفاهیم قرآنی در میان دانش‌آموزان، به موضوع مهمی نظیر وقف قرآنی نیز بپردازند تا قرآن‌آموزان و والدین ایشان با این مقوله نیز آشنا شوند.
وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه خبرگزاری ایکنا برای پوشش خبری کامل طرح تربیت حافظان، اظهار کرد: امیدواریم در پایان اجرای طرح تربیت حافظان، به اهداف مد نظر دست پیدا کرده و دانش‌آموزان را با مفاهیم عمیق آیات الهی آشنا کنیم به‌طوریکه گامی هر چند کوچک در راستای آشنایی ایشان با سبک زندگی قرآنی برداشته باشیم.

انتهای پیام

captcha