اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود
کد خبر: 3752186
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیر دفتر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در روز سه‌شنبه 24 مهرماه خبر داد.

اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود

محمد بلندیان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در روز سه‌شنبه 24 مهرماه رأس ساعت 16 در سالن سوره حوزه هنری با حضور شرکت‌کنندگان در جایزه، مسئولان استانی و مدیران دستگاه‌های مشارکت‌کننده برگزار می‌شود.
وی افزود: تعداد 102 اثر به دبیرخانه جایزه واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال شده است که در بخش دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و مقاومت و بیداری اسلامی، 3 نفر برگزیده می‌شوند و در بخش ویژه جایزه با موضوع مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر، یک نفر برگزیده شده و یک نفر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
مدیر دفتر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: در بخش دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و مقاومت و بیداری اسلامی به نفرات برگزیده به ترتیب، 2 میلیون، 5/1 میلیون و 1 میلیون تومان و در بخش ویژه جایزه به نفر برگزیده، 1 میلیون و به فرد مورد تقدیر، 500 هزار تومان اهدا می‌شود.
بر اساس این گزارش، جایزه ادبی یوسف عنوان مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس است که از سال ۱۳۸۵ در فضای ادبی کشور مطرح شد. این جایزه به نام شهید «یوسف ملک شامران» از نویسندگان شهید دوران دفاع مقدس است که با هدف تقویت پایگاه داستان‌نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان و شناسایی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس برگزار می‌شود. جایزه در هفت دوره قبلی خود به‌ صورت سراسری برگزار می‌شد که با تدبیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مقرر شد هشتمین دوره این جایزه در استان‌ها برگزار شود و برگزیدگان استانی راهی جایزه سراسری شوند.
انتهای پیام

captcha