خان احمر، محور گفت‌و‌گوی مرکل و نتانیاهو
کد خبر: 3752362
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

خان احمر، محور گفت‌و‌گوی مرکل و نتانیاهو

گروه بین‌الملل ـ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امشب در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با آخرین تحولات مربوط به روستای «خان احمر» در نزدیکی قدس اشغالی گفت‌و‌گو می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امشب (11 مهرماه) به منظور برگزاری نشست سالانه میان سران دولت آلمان و رژیم اسرائیل در سفری 24 ساعته وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

مرکل از فرودگاه به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای صرف شام حاضر شده و روز بعد از موزه «یادواشیم» دیدن می‌کند.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در این باره نوشت؛ مرکل در دیدار با نتانیاهو در ارتباط با روستای خان احمر گفت‌وگو خواهد کرد.

با وجود این که مهلت اسرائیل برای تخلیه‌شدن روستای خان احمر به پایان رسیده، اما این روستا همچنان شاهد حضور ساکنان آن است. آنگلا مرکل در این سفر با مسئولان و مقامات فلسطینی دیداری نخواهد داشت.

در همین راستا، سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که تخریب روستای خان احمر توسط اسرائیل و کوچاندن ساکنان آن به منظور توسعه شهرک‌سازی در این منطقه اقدامی غیرقانونی و جنایت جنگی است.

صالح حجازی، معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تصریح کرد که تخریب روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی در حقیقت یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

 

 

captcha