انقلاب اسلامی؛ مایه عزت مردم ایران
کد خبر: 3752499
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

انقلاب اسلامی؛ مایه عزت مردم ایران

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی به ملت و کشور ایران عزّت داد و امروز شاهد ذلیل‌تر شدن کشورهای منطقه هستیم.

دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود 

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در سومین جلسه شورای راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ملت و کشور ایران عزّت داد و امروز شاهد ذلیل‌تر شدن کشورهای منطقه هستیم. اگر آنچه را که انقلاب اسلامی به ما داده است به درستی درک کنیم، باید هر ماه جشن گرفت و به خاطر آن خدا را شاکر بود.
وی با بیان اینکه باید ببینیم از نظر یک انسان معنوی و الهی، انقلاب چه دستاوردهایی را برای ما داشته است، افزود: امروز آزادی، عزت، سربلندی و ایستادگی در مقابل دنیای کفر و استقلال را داریم؛ ولی در مقابل، همه کشورهای منطقه حتی با حمایت آمریکا ذلیل‌تر از قبل شده‌اند، چرا که آنان هیچ‌گاه اجازه شلیک یک گلوله را ندارند، ولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتقام خون شهدای حادثه تروریستی اهواز، به مقر تروریست‌ها موشک شلیک می‌کند.
رئیس شورای راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان، دستاوردها و پیشرفت‌های مادی را در مقابل پیشرفت‌های معنوی دارای ارزش کمتری دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر مؤمنان ناراحت نمی‌شدند، من به اندازه‌ای به کفار می‌دادم که سقف خانه‌هایشان را طلا کنند، ولی باید به خاطر داشت که این افراد به فرموده قرآن کریم همانند الاغ یا پست‌تر از آن هستند.
وی با اشاره به شرایط ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شاه پول نفت کشور را به اسرائیل می‌داد که ضد اسلام به کار می‌گرفت، امروز ما بر روی پای خود ایستاده‌ایم و با وجود شرایط تحریم و جنگ تحمیلی، دستاوردها و پیشرفت‌های مختلفی را داریم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا سربلند هستیم، ابراز کرد: ایران اسلامی با سرعت زیاد در حوزه انرژی هسته‌ای پیشرفت داشت، در مسائل پزشکی نیز همین‌گونه پیشرفت داشته‌ایم، من به خاطر دارم که قبل از انقلاب پزشکان هندی و پاکستانی برای معالجه بیماران به ایران می‌آمدند، ولی امروز میزبان بیماران کشورهای مختلف و منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه باید این دستاوردها را برای مردم بیان کرد، افزود: هر کسی برای فرزندان خود پیشرفت‌های نظام اسلامی را بگوید، البته باید در مسائل اقتصادی تلاش بیشتری انجام داد و حرکت و شتاب آن را افزایش دهیم.
در ابتدای این دیدار جعفر عسکری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های هجده‌گانه در شورای راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: انتظار می‌رود پس از تشکیل این کارگروه‌ها، اعضاء نسبت به تبیین دستاوردها و پاسخگویی به شبهات و ارائه کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی اقدام لازم را داشته باشند.
وی گفت: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با مراجع عظام، تجلیل از شهدایی که بیشترین اثرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند، برگزاری همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه اقتدار، برگزاری نشست ادیان توحیدی، برگزاری همایش چهره‌های ماندگار، تدوین کارنامه‌های نظام اسلامی و غیره از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نیمه دوم سال است.
بر اساس این گزارش، در این جلسه، نماینده هر یک از کارگروه‌ها اقدامات و برنامه‌های خود را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کردند.

انتهای پیام

captcha