گرامیداشت آیت‌الله موسوی‌نژاد همراه با درس‌هایی از قرآن
کد خبر: 3752532
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

گرامیداشت آیت‌الله موسوی‌نژاد همراه با درس‌هایی از قرآن

گروه معارف ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد شب گذشته، 10 مهرماه همراه با برگزاری برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار مرودشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله پرهیز، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود موسوی‌نژاد، از روحانیان پیشكسوت و مبارز استان فارس خبر داد و گفت: این مراسم با پیام و همچنین حضور نمایندگانی از مراجع عظام تقلید و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور در مرودشت برگزار شد.
وی افزود: این مراسم شب گذشته، 10 مهرماه همراه با برگزاری برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار مرودشت برگزار شد.
پرهیز با یادآوری اینكه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از شاگردان آیت‌الله موسوی‌نژاد هستند كه در مراسم بزرگداشت ایشان سخنرانی كردند، به معرفی اجمالی از شخصیت برجسته حوزوی و مردمی پرداخت و گفت: ایشان هم‌اكنون رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت و از اساتید دروس خارج حوزه‌های علمیه استان فارس هستند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت ادامه داد: آیت‌الله موسوی‌نژاد در سال 48 یكی از شاگردان امام راحل بودند كه 8 سال در نزد ایشان خدمت كرده و مورد تأیید مراجع عظام تقلید بودند و بعد از آن به مرودشت می‌آیند.
وی گفت: در آن زمان مرودشت دارای 20 روستا بود كه نه در این شهر و نه در روستاهای آن 5 مسجد هم وجود نداشت و كل منطقه هم 5 روحانی نداشت لذا وقتی آیت‌الله موسوی‌نژاد محرومیت‌ها و نیازهای دینی این منطقه را مشاهده می‌كنند، تصمیم می‌گیرند كه در این شهر بمانند.
پرهیز با بیان اینكه این عالم مجاهد اقدامات فراوانی در حوزه ساخت مساجد و مكان‌های عام‌المنفعه نظیر حمام‌های عمومی، حوزه‌های علمیه و غیره انجام داده است، گفت: به‌همت ایشان 20 مسجد در مرودشت ساخته می‌شود و همچنین مؤسس حوزه علمیه مرودشت و سپاه این شهرستان نیز بودند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با تصریح اینكه هم‌اكنون حوزه علمیه مرودشت یكی از معدود مراكز حوزوی است كه در آن دروس خارج تدریس می‌شود، گفت: ایشان بعد از انقلاب به عنوان رئیس كمیته انقلاب و با حكم مرحوم آیت‌الله ربانی به عنوان مسئول و مؤسس كمیته امداد شهرستان مرودشت منصوب می‌شوند.
وی تأكید كرد كه ایشان اقدامات زیادی در این شهرستان انجام داده‌اند به طوری كه در هیچ مكان و روستا و شهری از مرودشت نیست كه بنای خیر و باقیات صالحیاتی از این عالم وجود نداشته باشد.
پرهیز با بیان اینكه آیت‌الله موسوی‌نژاد همچنین در مبارزه با رژیم ستمشاهی و فرقه ضاله بهائیت و شیخیه اقدامات بسیاری انجام داده‌اند و گروه‌های تبلیغی را برای اعزام به مناطق این شهرستان تشویق می‌كردند.
وی، راه‌اندازی صندوق محتاجان حضرت‌ اباالفضل(ع) را جهت كمك به نیازمندان را از دیگر اقدامات آیت‌الله موسوی‌نژاد اعلام كرد و گفت:‌ ایشان بیش از 20 سال خدمتگزار كمیته امداد بودند و ضمن اینكه خدمات زیادی در حوزه‌ علمیه انجام می‌دادند به نیازمندان نیز خدمت می‌كردند.
پرهیز با بیان اینكه آیت‌الله موسوی‌نژاد همچنین از بنیانگذاران و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت هستند، گفت: ایشان جوان‌مسلك بوده و با روحیه انقلابی و جهادی خدمات دینی و رفاهی عام‌المنفعه فراوانی را در سطح منطقه ارائه داده‌اند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت گفت:‌ در این راستا به پیشنهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد همایش چهره‌های ماندگار شهرستان مرودشت بنا شد تا نخستین شخصیتی را كه در این شهرستان از او تجلیل می‌كنیم، آیت‌الله موسوی‌نژاد باشد.
انتهای پیام

captcha