تجلیل از عالمان، تجلیل از مقام علم است
کد خبر: 3752556
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
آیت‌الله‌العظمی سبحانی:‌

تجلیل از عالمان، تجلیل از مقام علم است

گروه معارف ـ آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پیامی به مراسم گرامیداشت آیت‌الله موسوی‌نژاد تأكید كرده است كه تجلیل از عالمان، تجلیل از مقام علم است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان به مراسم گرامیداشت مقام آیت‌الله سیدمحمود موسوی‌نژاد، از روحانیان مبارز و برجسته استان فارس پیامی صادر كرد.
در این پیام آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال‌الله تعالی:
«... یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ؛ خدا [رتبه] كسانى از شما را كه گرویده و كسانى را كه دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند و خدا به آنچه مى ‏كنید آگاه است» (آیه 11 سوره مجادله)
تجلیل از عالمان، تجلیل از مقام علم است.
تقدیر از عالمان و دانشمندان در حال حیات دو اثر چمشگیر دارد:
اولاً:‌ عالمی كه بسان شمع سوخته و اطراف خود را روشن كرده شایسته تقدیر است زیرا عمر عزیز خود را در هدایت مردم و به كمال رساندن جامعه سپری كرده است؛ عقل حق‌شناس، هر انسان آگاه را وامی‌دارد كه از این طبقه تجلیل كند و لذا قرآن مجید نیز به تجلیل از آنان پرداخته و می‌فرماید برای عالمان در روز قیامت درجاتی است.
ثانیاً: تقدیر از عالم سبب می‌شود كه نسل حاضر به تحصیل علم رو آورد و علم و دانش را پیشه خود سازد زیرا با دیدگان خود می‌بیند كه جامعه برای عالم احترام خاصی قائل است.
آگاه شدم كه جمعی از تلامیذ و علاقه‌مندان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سیدمحمود موسوی‌نژاد(دامت بركاته) تصمیم گرفته‌اند كه برای این عالم بزرگوار بزرگداشتی برپا كنند، این خبر مایه مسرت و خوشنودی این جانب شد زیرا جناب موسوی‌نژاد با شناختی كه از معظم‌له دارم، از عالمان عامل و خدمتگزار صدیق اسلام است كه با قلم و بیان خدمت كرده است و سالیان درازی است كه از وطن مألوف خود مهاجرت كرده و در شهرستان مرودشت اقامت گزیده و وظایف خطیر یك روحانی شناخته شده را انجام می‌دهد و در این مدت توانسته است به تأسیس حوزه علمیه و تدریس در آن و اعزام مبلغ به اطراف بپردازد و در عین حال در خارج از تدریس، از طریق قلم و بیان به خدمت خود كمال بخشد.
اینجانب از این نقطه دور، با این پیام نارسا خواستم كه در این خدمت مقدس شركت ناچیزی داشته باشم.
در پایان از خداوند بزرگ توفیقات معظم‌له و موفقیت دوستان و علاقه‌مندان ایشان را از خداوند متعال خواهانم.
انتهای پیام

captcha