مسابقات قرآن پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی است
کد خبر: 3752812
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
معاون قرآن وزیر ارشاد:

مسابقات قرآن پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی است

گروه فعالیت های قرآنی - عبدالهادی فقهی زاده گفت: مسابقات قرآن در عمل می تواند جایگاه و پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیت ها و هنرهای قرآنی باشد که در این حوزه اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد در معاونت قرآن و عترت در سال های پس از پیروزی انقلاب موفقیت های چشمگیری را داشته اند.

مسابقات قرآن پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین اختتامیه مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن وزیر ارشاد، علی اکبر کریمی و سیدمهدی مقدسی نمایندگان مردم اراک در خانه ملت در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد.
فقهی زاده در مراسم اختتامیه در گفت و گویی و در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش مسابقات قرآن در ترویج فرهنگ قرآن گفت: هر مسابقه بزرگی را به مثابه جشنواره ای عظیم قرآنی می دانم. به این معنا که وقتی مسابقه بزرگی در یک بازه زمانی گسترده در سطح ملی رقم می خورد زمینه راهبری، ساماندهی فعالیت های گوناگون در رشته های مختلف را سبب می شود.
وی ادامه داد: شناساندن چهره های قرانی برتر به جوانان از اقدامات شاخص برگزاری جلسات قرآنی است. آشنایی جوانان و نوجوانان با چهره های برتر زمینه رشد خلاقیت های بالقوه ای که در نوجوانان و جوانان دختر و پسر وجود دارد را ایجاد می کند.
فقهی زاده اضافه کرد: اگر از این منظر نگاه کنیم مسابقات قرآن در عمل می تواند جایگاه و پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیتها و هنرهای قرآنی باشد که در این حوزه اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد در معاونت قرآن و عترت در سالهای پس از پیروزی انقلاب موفقیت های چشمگیری را داشته باشد.
این مقام مسئول در پاسخ به سؤال هماهنگی بین دستگاه ها جهت ایجاد و ساماندهی برنامه های قرآنی اظهار کرد: حذف موازی کاری ها یک اولویت کاری است که وزارت فرهنگ و ارشاد در جلسات گوناگون با مسئولان و سازمان های تابع وزارتخانه تاکید دارند که تمام معاونت با هم گفت و گو کنند و راهکارهای علمی و موثری را برای حذف موازی کاری در نظر گیرفته و بر تقویت همدلی ها و هم افزایی تمرکز کنند.
فقهی زاده گفت: خودم شاهد بودم در دولت دوازدهم در معاونت های وزارتخانه در حال رقم خوردن است. در معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف مشترکا سال گذشته در اسفند سال گذشته در قالب طرح ملی حافظان برگزار کردیم. در این دوره از آزمون 241 هزار حافظ در بخش های مختلف از بیش از 400 شهر و شهرستان شرکت کردند.
وی در پاسخ به فعالیت های معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از اجرای نخستین جشنواره ملی و سراسری «حکمت و نیایش» در سال جاری خبر داد و افزود: منبع این جشنواره از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار می شود. اختتامیه نیز اسجاریفندماه سال  برگزار می شود.
جشنواره ملی و بین المللی به سبک گذشته در سال جاری برگزار می شود. تا پایان سال بیش از 10 جشنواره ملی و بین المللی آیات در رشته های گوناگون فرهنگی و هنری برگزار می شود. امید است در استان مرکزی نیز یکی از جشنواره ها اجرایی شود.
به گزارش ایکنا؛ در پایان اختتامیه از نفرات برتر دعاخوانی، اذان، همسرایی و هم خوانی و خانواده شهدا تجلیل شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha