ضرورت پرهیز از قوم‌گرایی و تعصبات منطقه‌ای و محلی
کد خبر: 3752880
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد:

ضرورت پرهیز از قوم‌گرایی و تعصبات منطقه‌ای و محلی

گروه سیاسی - امام جمعه شهرکرد گفت: قوم‌گرایی‌ها و برخی از تعصبات منطقه‌ای و محلی وجود دارد که از مشکلات و فسادهای درونی است و باید پای پرچم حق ایستاد و با فسادها مبارزه کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 28 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه حق از آن خداست، اظهار کرد: خوشبختانه با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دشمنان یکی پس از دیگری نابود شدند که این نشان از حق بودن انقلاب است.
وی افزود: آمریکای امروز قطعاً آمریکای اول انقلاب نیست و امروز تلاش می‌کند به اشکال مختلف علیه ما قیام کند که قطعاً نخواهد توانست، گرچه گاهی اوقات حرکت‌هایی انجام می‌دهد که تمام آن‌ها مقطعی هستند و روز به روز بر قدرت مردم افزوده شده است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه جهاد کردن بدون سختی و مشکلات نخواهد بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تمام فرمایشات خود به اینکه شما بر حق هستید و با بصیرت و وحدت بمانید، اشاره دارد.
وی گفت: متأسفانه مفسدان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر کدام به گونه‌ای گرفتاری‌هایی را در جامعه ایجاد کرده‌اند.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: برخی از افراد با فساد فرهنگی گرفتاری‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کنند و قصد دارند با قراردادهایی همچون FATF و 2030 پای بیگانه را به داخل کشور باز کنند و فرهنگ بالنده دینی را ضعیف کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه فساد سیاسی از جمله بازی‌های حزبی، عزل و نصب‌های جناحی در جامعه کم نیست و افرادی از این طریق در رأس امور قرار می‌گیرند که این موارد از مشکلات راه است و باید تحمل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه فساد اجتماعی مهم است، تصریح کرد: قوم‌گرایی‌ها و برخی از تعصبات منطقه‌ای و محلی وجود دارد که از مشکلات و فسادهای درونی است و باید پای پرچم حق ایستاد و با فسادها مبارزه کرد.
وی با اشاره به رزمایش روز گذشته در سراسر کشور و حضور ۶۰۰ هزار نفر از جوانان در این رزمایش، بیان کرد: جوانان آرمان‌گرایی که یادآور جوانان دهه ۶۰ بودند در این حرکت عظیم شرکت کردند که با این حرکت نشان دادند جان خود را در راه خدا می‌گذارند بنابراین باید قدردان این سرمایه‌ها بود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به شهادت امام سجاد (ع)، تصریح کرد: نباید بنده دنیا و مستکبران شویم بلکه باید در این دنیا با خدا معامله‌گر باشیم زیرا این امر جهاد امروز انسان‌هاست که امام راحل، رهبری و شهدا را از ما انتظار دارند.
وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، گفت: خدمت بی‌منت از مصادیق نیروی انتظامی است، نیروی تلاشگری قرار داده شده تا مردم بیشتر در جریان جهاد مستمر آن‌ها قرار گیرند که لازم است ارزیابی‌های درون جمعی داشته باشند تا برای خدمت بیشتر و بهتر در تمامی عرصه‌ها آماده باشند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هیچ مجموعه‌ای خالی از عیب نیست‌، بیان کرد: باید تلاش شود تا عیب‌ها برطرف شوند و با بالندگی بیشتر در تراز نظام حرکت کند.
وی گفت: ۱۴ مهرماه مصادف با روز دامپزشکی است که خدمات این مجموعه مهم بوده زیرا در سلامت برای تولیدات غذایی انسان‌ها مؤثر هستند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر، تصریح کرد: باید تلاش شود تا ضرورت خدمت به این مجموعه افزایش یابد، در عین حال که خدمات روستاییان و عشایر از جمله انواع تولیدات دامی، پوشاک و انواع مواد غذایی، به شهرها و مردم ارائه می‌شود باید تکریم شوند و مسئولان برای تکریم آن‌ها تلاش کنند و شخصیت انسانی آن‌ها را مورد تجلیل قرار دهند.
وی ادامه داد: باید خدمات و امکاناتی که به مردم شهرها ارائه می‌شود برای مردم روستا و عشایر فراهم کرد تا محل زندگی آن‌ها آباد و رفاه را نیز برای محل زندگی آن‌ها فراهم کرد.
حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: لازم است زمینه تولید بیشتر را فراهم کرد زیرا از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به بازدید از آزمایشگاه خاک و اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی در آن مجموعه، خاطرنشان کرد: دیگر دستگاه‌ها باید در این زمینه گام بردارند، همچنین باید به سمت کارهای فناورانه، تولید و تلاش بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی برویم، زیرا دشمن در صدد است به کشور آسیب وارد کند و ما نباید آسیب‌پذیر باشیم که لازمه این امر حرکت فناورانه و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

captcha