صدور یک‌هزار و ۶۳۲ کارت مداحی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3753019
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

صدور یک‌هزار و ۶۳۲ کارت مداحی در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون برای یک هزار و ۶۳۲ مداح در استان کارت مداحی صادر شده‌ است، گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از مداحان آذربایجان‌غربی در سامانه طوبی ثبت‌ نام کرده‌اند.

صدور یک‌هزار و ۶۳۲ کارت مداحی در آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از مداحان این استان در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد در حال حاضر برای یک‌هزار و ۶۳۲ نفر در سطح استان کارت شناسایی مداحی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۰۰ کارت مداحی در ارومیه، ۵۳۷ کارت مداحی در خوی، ۱۷۵ کارت در نقده، ۱۲۰ کارت در ماکو و ۱۰۰ کارت مداحی نیز در شاهین‌دژ صادر شده‌است.

حسینی بااشاره به اینکه این مداحان در یک هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تاکنون حدود ۹۰۰ مورد از هیئت‌های مذهبی این استان در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارت‌های مداحی به صورت یک‌ساله صادر می‌شوند، افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صدور و تمدید کارت‌های مداحی در سال جاری به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم سال است که مداحان بدون کارت در مساجد و سایر اماکن مذهبی استان حضور نمی‌یابند و خود مردم نیز در مجالس و مساجد مداح بدون کارت را قبول نمی‌کنند.

‌حسینی به نحوه گزینش و معرفی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مداحی پس از ثبت‌‌نام و گذراندن آزمون‌های کتبی و شفاهی در صورتی که نمره بالای ۶۰ را کسب کنند، به‌عنوان مداح معرفی شده و در صورتی که نمره آنان از ۶۰ پائین‌تر باشد به کمیته آموزشی معرفی می‌شوند.

یادآور می‌شود، سامانه طوبی شامل بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی است که از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده‌ است.

انتهای پیام

captcha