سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی شد
کد خبر: 3753035
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی شد

گروه فرهنگی- آیین تکریم و معارفه سرپرست‌ حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور کشور در محل سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار شد.

 سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امروز 14 مهرماه طی مراسمی «سید محمد حسین بلاغی مبین» به عنوان سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی و از خدمات «سید مهدی سیدین‌نیا» سرپرست سابق این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در این آیین گفت: نیروی انسانی ستون خیمه گاه حوزه هنری است و به عبارتی دیگر حوزه هنری سیستمی می‌باشد که عنصر اصلی‌اش نیروی انسانی آن است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری نیروهای انسانی خود را به مانند سایر نهادها فربه نکرده است، افزود: ما نیروهای خود را چابک کرده‌ایم؛ چرا که حوزه هنری انقلاب اسلامی یک نهاد برآمده از دل انقلاب بوده که ماموریت اصلی آن شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر است و این این ماموریت از عهده نیروی انسانی چابک بر می‌آید.

مصلحی، در ادامه به جایگاه بزرگ تبریز در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: اگر تصویر بزرگی از تبریز در اذهان نقش بسته است به خاطر سوابق درخشان آن در طول تاریخ بوده؛ لذا ما هم برای تبریز باید متناسب تصور بزرگی که آن داریم گام برداریم و متناسب با آن باید اثر خلق کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه تصویر ذهنی بزرگی از تبریز و آذربایجان در ذهن خود داریم، گفت: عقبه‌ عظیم تاریخی این خطه بسیار محکم بوده و می‌تواند به عنوان مرجعی برای ما باشد و راهی نداریم جز اینکه به سهم خود در این برجستگی عمل کرده و برای نسل‌های آینده کارنامه‌ی درخشانی برجای بگذاریم.

مصلحی اظهار کرد: نگاه فعالیتی حوزه هنری استان باید به سمت تولید برود، آن هم تولیدی که حرفی نو و تازه برای گفتن و عرضه کردن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه هنری استان در حوزه ادبیات پایداری و آفرینش‌های ادبی مزیت‌های زیادی دارد، و باید از این مزیت‌ها به نحو احسن استفاده کند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه هنری باید تعاملات سازنده‌ای با جامعه هنرمندان و مخاطبان و همچنین دستگاه‌های فرهنگی داشته است. حوزه‌ هنری با وجود هنرمندان و پیشکسوتان معنا پیدا کرده و معتقدم مردم ایران بسیار دلسپرده به گذشته تاریخی خود، آینده‌ فرزندان و حرکت‌های روز افزون آینده هستند، از این‌رو حوزه‌ هنری برای ماموریت اصلی خود راهی جز اینکه محفلی برای حضور هنرمندان و پیشکسوتان باشد، ندارد.

سید مهدی سیدین‌نیا، سرپرست سابق حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: حوزه هنری فضای خوبی برای کار کردن است چرا که روابط خوب انسانی در آن میان کلرکنان حاکم می‌باشد.

وی افزود: آذربایجان سابقه ژرف و عمیقی در تاریخ ایران به ویژه تاریخ معاصر این کشوردارد و در نقطه ای قرار گرفته که همیشه مورد هجوم و تاخت و تاز و طمع دشمنان واقع بوده است.

سیدین نیا، با بیان اینکه نقش تبریز در این منطقه بسیار حائز اهمیت می باشد، بیان کرد: متاسفانه هنرمندان این منطقه در شرایط کنونی رفت و آمدشان به کشورهای همجوار نظیر ترکیه و جمهوری آذربایجان بیشتر از تهران می‌باشد و باید حوزه هنری استان کاری کند که هنرمندان به حوزه هنری رفت و آمد داشته باشند.

سید محمد حسین بلاغی، سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: این سمت آزمون و امتحان الهی برای بنده و همکارانم است و امیدوارم که در نهایت شرمنده شهدا و فرهنگ و هنر نباشم .

وی رویکرد حوزه هنری کشور در سپردن کارها به جوانان را مثب ارزیابی کرد و افزود: در حوزه هنری استان کارهای بسیاری انجام شده است و ما نیز تلاش خواهیم کرد نقاط قوت ها را تقویت کنیم و نقاط ضعف ها را نیز پوشش دهیم.

بلاغی در ادامه به حضور سید مهدی سیدین نیا در حوزه هنری استان به عنوان سرپرست حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این حضور یکی از درخشان ترین دوره های حوزه هنری استان بود که با مهربانی و آرامش خاص خود فضای خوبی را در اینجا رقم زدند.

سرپرست جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در خاتمه به توان نیروهای کارشناسی و فرهنگی حوزه هنری استان اشاره نمود و اظهار کرد: یکرنگی و همگرایی که در میان پرسنل حوزه هنری استان به ویژه بدنه فرهنگی وجود دارد بسیار مغتنم بوده و به کمک این دوستان جایگاه حوزه هنری را همچون گذشته ارتقا می دهیم.

انتهای پیام

captcha