چشیدن طعم شیرین عبادت، انسان را به انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند
کد خبر: 3753064
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

چشیدن طعم شیرین عبادت، انسان را به انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین هدایت فرامرزی گفت: از مهم‌ترین عواملی که انسان را به‌سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند، چشیدن طعم شیرین عبادت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین هدایت فرامرزی، روحانی مستقر بخش منج، از توابع لردگان در سیتان و بلوچستان 13 مهرماه در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در مسجد انصارالحسین(ع) این بخش گفت: طبیعی است که امام سجاد(ع) با آن مقام بلند معنوی و غرق بودن در اقیانوس بی‌کران یاد خداوند و لبریز بودن وجود او از حلاوت ذکر حق، بیشتر وقت خود را به عبادت بپردازد. امام محمد باقر(ع) درباره عبادت پدر خود می‌فرماید «به حدی عبادت کرده بود که دیگران به آن حد عبادت نمی‌کنند و از شب زنده‌داری رنگش زرد گشته بود و از گریه چشمانش سرخ شده بود و از سجده پیشانی‌اش برجسته شده بود و از ایستادن برای نماز، پاهایش ورم کرده بود».
وی عنوان کرد: چشیدن طعم شیرین عبادت انسان را به سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند و این ویژگی امام سجاد(ع) چنان برجسته بود که علمای دیگر مذاهب زبان به تحسین او گشوده‌اند، چنان که مالک بن انس (رئیس مذهب مالکی از مذاهب چهارگانه اهل سنت) می‌گوید که به من خبر رسیده که علی بن الحسین(ع) در شبانه روز، هزار رکعت نماز می‌خواند و این کار تا زمان وفات او ادامه داشت. بدیهی است تنها کسی می‌تواند به این مقام برسد که لذت عبادت را به خوبی درک کرده باشد.
عباس آبرود
انتهای پیام

captcha