مجمع صحیفه سجادیه در هند راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3753135
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

مجمع صحیفه سجادیه در هند راه‌اندازی می‌شود

گروه بین‌الملل ـ رئیس مؤسسه «فیض عام» حیدرآباد هند در دیدار با وابسته فرهنگی ایران، از آمادگی این مؤسسه برای تأسیس «مجمع صحیفه سجادیه» با کمک خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگی ایران در حیدرآباد هند با افتخار حسین، رئیس مؤسسه فیض عام (بوهره‌های روشنفکر حیدرآباد) دیدار كرد.

افتخار حسین در این دیدار درباره فعالیت‌های این مؤسسه اظهار كرد: مؤسسه فیض عام حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همچنین حمایت مالی از دانشجویان تا پایان تحصیلات دانشگاهی را از طریق وام قرض‌الحسنه به عهده دارد.

وی افزود: فعالیت‌های این مؤسسه علاوه بر حمایت مادی، شامل حمایت معنوی هم می‌شود که در این راه مجمع نهج‌البلاغه تأسیس و راه‌اندازی شده است تا مفاهیم بلند این کتاب ارزشمند در کشور هند نهادینه شود.

در ادامه محسن آشوری، وابسته فرهنگی کشورمان نکاتی درباره اهمیت خطبه‌ها و نامه‌های امام علی(ع) كه در نهج‌البلاغه منتشر شده است، بیان کرد و این کتاب را نجات‌دهنده و چراغ راه مسلمانان و همچنین تمام انسان‌ها دانست.

در پایان این دیدار افتخار حسین، آمادگی مؤسسه فیض عام را برای تأسیس مجمع صحیفه سجادیه با کمک خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد هند اعلام کرد.

گفتنی است، بوهره‌های روشنفکر مرکب از افراد تحصیلکرده در مقاطع عالی تحصیلی هستند و برخلاف نگاه سنتی، نگاه منطقی و عقلانی به مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی دارند. مؤسسه فیض عام یکی از مؤسسات زیرمجموعه تشکیلات بوهره در حیدرآباد هند است.

انتهای پیام

captcha