برپایی موکب «شهدای رزن» در کربلا معلی
کد خبر: 3753278
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

برپایی موکب «شهدای رزن» در کربلا معلی

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن عنوان کرد: موکب «شهدای رزن» نیز همچون سنوات گذشته در شهر کربلا مستقر خواهد بود، این موکب ۱۰ روز قبل از اربعین و دو روز پس از آن در محل مستقر خواهد بود.

برپایی موکب «شهدای رزن» در کربلا معلی

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان یکی از کمیته‌های فرهنگی ستاد اربعین در ارائه خدمات فرهنگی به زائران حسینی فعال خواهد بود.
وی افزود: پاسخ گویی شبهات، تبیین قیام امام حسین(ع)، اهمیت اربعین، سامان‌دهی مبلغین فرهنگی و تقویت جنبه‌های سنتی مراسم عزاداری از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی هیئت «خدام زوار اربعین» شهرستان رزن است.
غلامی با بیان اینکه شهرستان دارای 200 هیئت مذهبی است اضافه کرد: 150 هیئت در روز اربعین مراسم عزاداری، قرائت زیارت اربعین و سخنرانی خواهد داشت.
سرپرست تبلیغات اسلامی رزن عنوان کرد: 40 مبلغ و مبلغه بومی شهرستان به همراه 7 نفر از مبلغین اعزامی از قم در روز اربعین به اقصی نقاط شهرستان اعزام خواهند شد.
وی عنوان کرد: رزن از شهرهایی است که در مسیر عبور زائران کربلای معلی قرار دارد که با برپایی موکب و ارائه خدمات گوناگون از زائران حسینی پذیرایی می‌کند.
غلامی گفت: ایستگاه صلواتی «باب‌الحوائج» در مسیر اصلی زائران از 5 روز قبل از اربعین حسینی و 5 روز پس از آن در محل پارک ملت پذیرای زائران خواهد بود، گفتنی است سال گذشته در این موکب 12 هزار پرس غذا گرم در میان زوار تویع شده است.
سرپرست تبلیغات اسلامی رزن ابراز کرد: موکب «شهدای رزن» نیز همچون سنوات گذشته در شهر کربلا مستقر خواهد بود، این موکب 10 روز قبل از اربعین و دو روز پس از آن در محل مستقر خواهد بود.
غلامی بیان کرد: این موکب با ظرفیت پذیرش اسکان روزانه 500 زائر و توزیع حدود 2 هزار پرس غذا امسال نیز در خدمت زوار اربعین حسینی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha