افزایش ۴ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3753353
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
طی شش‌ماهه سال جاری صورت گرفت؛

افزایش ۴ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۴ درصدی بازدید از موزه‌های استان، از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی در شش‌ماهه سال‌جاری خبر داد.

افزایش 4 درصدی بازدید از موزه های آذربایجان غربی در شش ماهه امسال

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری بازدیدها از موزه‌ها و سایت‌موزه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ است، اظهار کرد: تعداد 105هزارو 73 نفر از موزه‌ها و سایت‌موزه‌های تحت پوشش این اداره کل بازدید داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال  قبل، نرخ رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بااشاره به آمار بازدیدکنندگان، افزود: از مجموع آمار بازدیدکنندگان، 3هزارو 302 نفر بازدیدکنندگان خارجی و مابقی بازدیدکنندگان داخلی بوده‌اند و سایت موزه تخت سلیمان تکاب با داشتن آمار 52 هزار و 812 نفر، پربازدیدترین مکان تاریخی استان در 6 ماه نخست سال جاری بوده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بابیان اینکه کاخ موزه باغچه جوق ماکو در دست مرمت است، ادامه داد: کاخ موزه باغچه جوق ماکو یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی آذربایجان غربی به‌شمار می‌رود و به دلیل اینکه در دست مرمت می‌باشد امکان بازدید از آن تا اتمام مرمت فراهم نیست.

وی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای 11 موزه و سایت‌موزه است، خاطرنشان کرد: مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسای چالدران، موزه باستان‌شناسی شهرهای خوی، نقده و میاندوآب، موزه باستان‌شناسی حسنلو، موزه مردم‌شناسی مهاباد و موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و موزه سنگ در ارومیه از این موارد به شمار می‌روند. 

انتهای پیام

 

 

captcha