هفدهمین آزمون قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3753491
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
اسفند‌ماه سال‌جاری؛

هفدهمین آزمون قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اسفندماه امسال همزمان در این استان خبر داد.

هفدهمین آزمون قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 15 مهرماه در جلسه‌ای با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های این استان، از برگزاری هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد که آزمون کتبی شانزدهم اسفند و آزمون شفاهی هجدهم تا بیست و چهارم اسفند برگزار می‌شود.

 فضیلت با اشاره به اینکه زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون آذرماه و به صورت الکترونیکی است، یادآور شد: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیز با همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گفته وی نهضت فعالیت‌های قرآنی در کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حرکت رو به رشدی داشته  که در این راستا طیر دو دهه اخیر به علت ساختارهای قرآنی در برخی دستگاه‌ها برنامه‌های قرآنی منظم تر شده است.

 مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز برگزاری آزمون الکترونیکی کارکنان دولت در قالب برنامه‌های ضمن خدمت را از برنامه‌های قرآنی سال جاری این دفتر برشمرد و گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور این دوره با عنوان آموزش سبک زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌ای ناس تا زلزال با رویکرد آموزش و انتقال مفاهیم سبک زندگی دینی برگزار خواهد شد که بر این اساس تمامی کارکنان دولت و سایر علاقه مندان شرکت در این دوره می‌توانند ازاول آبان ماه همزمان با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quraneou.ir ثبت نام و از محتوای این دوره الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: هفته‌های قرآن و عترت نیز نیمه دوم امسال در قالب برنامه‌های قرآنی با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موضوعات فرهنگی ـ هنری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش قرآنی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود، یادآور شد: نیاز به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشریت برای سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

انتهای پیام 

captcha