اقدامات دولت در محرومیت‌زدایی از روستاهای مازندران
کد خبر: 3753539
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

اقدامات دولت در محرومیت‌زدایی از روستاهای مازندران

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: اقدامات دولت محرومیت‌زدایی از روستاهای سراسر استان در قالب پروژه‌های مختلف عمرانی از قبیل ساخت مسکن محرومین، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، آسفالت راه‌های روستایی، دیواره سازی حاشیه رودخانه‌ها و کانال کشی جوی‌ها است.

اقدامات دولت در محرومیت‌زدایی از روستاهای مازندران 

حسن اصغریان رستمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در گفت‌وگویی با ایکنا  از مازندران با اشاره به برنامه‌های اجرایی که در دولت تدبیر و امید برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و زیرساخت های روستایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از مهمترین اقدامات دولت محرومیت‌زدایی از روستاهای سراسر استان در قالب پروژه‌های مختلف عمرانی از قبیل ساخت مسکن محرومین، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، آسفالت راه‌های روستایی، دیواره سازی حاشیه رودخانه‌ها و کانال کشی جوی‌ها است.

وی افزود: در بخش امور اشتغالزایی در حوزه‌های صنایع تبدیلی، صنایع دستی و غذایی، پرورش مرغ و دامداران سبک و سنگین، پرورش ماهی، تولید ترشی و مربا، قالیبافی، احداث مخزن آب، لوله کشی آب شرب بهداشتی و گازرسانی نیز برنامه‌های جامعی در دست است که از اولویت‌های استانداری است.

اصغریان رستمی تصریح کرد: ما با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران در زمینه حمایت از طرح‌های درآمدزایی دهیاری‌ها و پرداخت ارزان قیمت به طرح‌های درآمدزا و همراه با 3 طرح از سوی دهیاری‌های استان به سازمان همیاری شهرداری‌های استان انعکاس و در شرف انجام است.

وی افزود: پیگیری تفاهم‌نامه چند جانبه با صندوق کارآفرین امید، انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی جهت توسعه روستاها با عنوان هزار طرح و هزار روستا، که در این راستا در یکهزار و 200 روستا سند همکاری  امضا شده که در حال اقدام است.

این مسئول گفت: جذب تسهیلات موضوع تفاهم‌نامه معاونت روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد علوی و بانک سینا برای مناطق روستایی و نواحی صنعتی استان 700 میلیارد ریال تعداد طرح های مصوب 209 طرح  با اشتغالزایی 400 نفر در حال انجام است.
این مقام مسئول استانی گفت: جذب تسهیلات برای متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری، کل سهم استان 100 میلیارد ریال به تعداد 19 طرح به مبلغ 210 میلیارد ریال که مبلغ 77 هزار 665 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی با ایجاد 51 شغل در حال انجام است.

وی ادامه داد: در راستا جذب تسهیلات موضوع تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و پست بانک برای مناطق محروم روستایی، کل سهم استان، 34.5 میلیارد ریال تعداد طرح‌های مصوب 71 طرح به ارزش 60.52 میلیارد ریال که مبلغ تسهیلات پرداختی 34.5 میلیارد ریال با اشتغال 52  نفرنیز اقدام شد.

اصغریان روستایی عنوان کرد: درباره ایجاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی هم در جهت توسعه روستایی کل سهم استان 45.9 میلیارد ریال با تعداد 10 طرح به ارزش 45.9 میلیارد ریال بوده که مبلغ 45.9 میلیارد جهت حفظ اشتغال و سرمایه در گردش توزیع شده است.

اصغریان رستمی درباره جذب تسهیلات، موضوع تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: بنیاد برکت و بانک پارسیان برای مناطق محروم روستایی، کل سهم استان 100 میلیارد ریال با تعداد 156 طرح به ارزش 299 میلیون ریال بوده که مبلغ 144 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی با ایجاد 45 شغل در حال انجام است.

وی ادامه داد: تعداد کل روستاهای استان 2 هزار و 806،  تعداد روستاهای بالای 20 خانوار 2 هزار و  437 روستا، تعداد آبادی سرشماری شده  3 هزار و 622، تعداد روستاهای الحاق به شهر تا سال 1397  ،61 روستا،  جمعیت روستایی استان یک میلیون و 386 و 337 نفر و روستاهای دارای دهیاری 2 هزار و 291  است.

وی ادامه داد: روستای فاقد دهیاری 515 روستا،  تعداد کل دهیاری تمام وقت 706، دهیاری  پاره وقت یکهزار و 356 د و بیش از 7 هزار و 707 شورا در روستاها در حال فعالیت هستند. 

اصغریان گفت: کل روستاهای بالای 30 خانوار استان دارای دهیاری میباشد.که مطابق با این تعداد سرانه آماری  برنامه‌های اجرایی ما بسته خواهد شد.

انتهای پیام

captcha