«زندان باید دانشگاه باشد» در زندان کرمان
کد خبر: 3753546
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
امیری اظهار کرد:

«زندان باید دانشگاه باشد» در زندان کرمان

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: این‌که زندان باید یک دانشگاه باشد، امروز یک مفهوم عملیاتی به خود گرفته و اگر کسی عمیقا از اشتباه خود پشیمان باشد، با این آموزش‌ها می‌تواند بعد از بازگشت از زندان یک فرد مفید برای جامعه خود باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان روز گذشته، 15 مهرماه در جریان بازدید خبرنگاران از زندان کرمان گفت: تلاش‌های بسیار خوب و قابل تقدیری در زندان کرمان انجام شده است، میان آنچه را که تصور می‌کنیم و آنچه را که می‌بینیم یک دوگانگی عظیمی وجود دارد که نشان از لیاقت و توانمندی مدیران این مجموعه است.
وی از توجه به سلامت افراد در این مرکز، از افراد ذیربط تشکر و قدردانی کرد و افزود: اینجا برای زندانیان تمهیدات خوبی اندیشیده شده است، مکان‌های متعدد فرهنگی، ورزشی و غیره برای استفاده هر زندانی آماده شده و هر کسی با توجه به علایق خود می‌تواند از آن استفاده کرده و بعد از پایان دوران محکومیت خود فرد مفیدی باشد و در خارج از زندان نیز آن فعالیت را ادامه دهد.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان آموزش در زندان را یک گام بزرگ و مهم دانست و بیان کرد: این که زندان باید یک دانشگاه باشد، امروز یک مفهوم عملیاتی به خود گرفته و اگر کسی عمیقاً از اشتباه خود پشیمان باشد، با این آموزش‌ها می‌تواند بعد از بازگشت از زندان یک فرد مفید برای جامعه خود باشد.
امیری ادامه داد: علاوه بر آموزش، تسهیلات نیز در اختیار هر فرد بعد از آزادی از زندان قرار داده می‌شود تا با آن بتواند با یک خودمراقبتی، آینده خود را بهبود بخشیده و نجات دهد.
وی آموزش‌ها در زندان مرکزی کرمان را متعدد و متفاوت ذکر کرد و گفت: آموزش قرآن کریم، زبان انگلیسی، احکام، معارف اسلامی، نهج‌البلاغه، صنایع دستی و مهارت‌های زندگی از جمله آنان هستند که در میان زندانیان اینجا چندین حافظ قرآن کریم تربیت شده است.
امیری اخلاقیات و توجه به آن را محور کار آموزش و پرورش بیان و خاطرنشان کرد: البته هدف اول آموزش و پرورش کسب علم و طی کردن مدارج علمی است اما در نگاه بعد از آن به اخلاقیات توجه زیادی داشته زیرا می‌داند که فرزندان امروز پدران و مادران نسل بعدی هستند و باید در جامعه پذیرش شوند.
انتهای پیام

captcha