فرمانداری‎ها عهده‌دار تصمیم‌گیری تعطیلی مدارس هنگام بحران
کد خبر: 3753603
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

فرمانداری‎ها عهده‌دار تصمیم‌گیری تعطیلی مدارس هنگام بحران

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان در مورد تعطیلی مدارس استان در زمان بحران گفت: هر شهرستانی مجموعه تشخیص‌دهنده تهدید است و در این راستا هواشناسی و شهرداری‌های باید به فرمانداری‌ شهرستان خود گزارش دهند و تصمیم نهایی برای تعطیلی مدارس در شرایط بحران برعهده فرمانداری‌هاست.

به سرانجام نرسیدن 10 پژوهش مهم دستگاه‌های اجرایی لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان امروز، 15 مهر در شورای عالی مدیریت بحران استان لرستان با بیان این‌که در بحث اعتبارات چنان‌چه تمام اعتبارات کشور را به لرستان دهند نیازهای ما حل نخواهد شد، اظهارکرد: باید نقصان و کمبودها را شناسایی کنیم و این امر اعتبار خاصی را نمی‌خواهد.
وی ادامه داد: تامین تجهیزات جزو کارهای روتین است و کار بحران نیست اما باید بدانیم تجهیزاتی که موجود بوده در حادثه احتمالی سالم هستند و آیا نیروی انسانی موجود توانمندی و قابلیت لازم را دارد؟ که براین اساس نیاز است یکسری مانورها در استان و شهرستان‌ها به‌صورت پیش‌بینی نشده انجام و با تعریف فرم‌های ارزیابی به نقص‌ها و قوت‌ها دست یابیم.
خادمی با بیان این‌که در حادثه اشترانکوه که برای کوهنوردان مشهدی رخ داد تازه متوجه شدیم بالگردمان خراب است و این مهم را در جریان حادثه متوجه شدیم، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در گرفتن سهم اعتبارات ملی کوتاه نیایند چرا که در مقابل مردم مسئولیت دارند و چنان‌چه به‌خاطر خرسند شدن مسئولین بالادستی خود کوتاهی کنند حرف دیگری است.

خادمی در مورد تعطیلی مدارس استان در زمان بحران افزود: هر شهرستانی مجموعه تشخیص‌دهنده تهدید است و در این راستا هواشناسی و شهرداری‌های باید به فرمانداری‌ شهرستان خود گزارش دهند و تصمیم نهایی برای تعطیلی مدارس در شرایط بحران برعهده فرمانداری‌هاست.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش هر شهرستانی نیز موظف است برای مدیران مدارس خود پیامک‌هایی را ارسال تا بتواند به والدین دانش‌آموزان اطلاع رسانی لازم برای تعطیلی مدارس داده شود.

خادمی درباره بودجه پژوهشی استان عنوان کرد: یک درصد بودجه جاری هر دستگاهی برای انجام پژوهش‌های کاربردی لحاظ شده و این جزو معضلاتی بود که در دستگاه‌ها برگشت داده می‌شد.
استاندار لرستان تصریح کرد: در سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس به لرستان تصمیم برآن شد بودجه پژوهشی همه دستگاه‌ها در اختیار شورای توسعه برنامه‌ریزی قرار گیرد و خوشبختانه با انجام این مهم هم‌اکنون 750 میلیون تومان اعتبار پژوهشی کاربردی در استان وجود دارد و از این ظرفیت برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه خشکسالی، بحران و ... می‌توان استفاده کرد.
وی گفت: از لحاظ تعریف مساله و ارائه پیشنهاد مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم بخشی از منابع فوق را به پژوهش‌های کاربردی با موضوعات بحران، خشکسالی و... در نظر بگیریم.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: متاسفانه تاکنون 10 پژوهش مهم استان از سوی دستگاه‌های اجرایی به انجام نرسیده است.

بهره‌برداری از شش پایگاه امدادی در استان

خادمی در خصوص به اتمام رساندن عملیات اجرایی پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر استان با بیان اینکه برای این پروژه‌ها که بین 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد اعتبار گذاشته شود و آنها را تکمیل کنید، عنوان کرد: برای پایگاه‌های امدادی چالانچولان و خرم‌آباد از ردیف اعتبارات ملی استفاده شود و برای چهار پایگاه دیگر در شهرستانهای استان از محل اعتبارات استانی به انجام برسد.
استاندار لرستان یادآور شد: برنامه‌ریزی شود که امسال این شش پایگاه امدادی به بهره‌برداری برسند.

نوع خشکسالی در استان از طریق وزارت کشور و جهاد کشاورزی اصلاح شود

وی درخصوص تخصیص اعتبارات خشکسالی به استان گفت: با توجه به اینکه برای لرستان خشکسالی هواشناسی در نظر گرفته شده است باید از طریق وزارت کشور و جهاد کشاورزی پیگیری لازم صورت گیرد تا برای استان خشکسالی کشاورزی لحاظ شود.
خادمی افزود: مشکل اساسی این است که تقسیم بندی براساس استان لحاظ شده است در حالیکه این تقسیم‌بندی درست نیست و به‌عنوان مثال شرایط پلدختر که در جوار استان خوزستان است نباید با شهرستان پربارانی از لرستان سنجیده شود و باید نوع خشکسالی در استان از طریق وزارتخانه‎های فوق اصلاح شود.
استاندار لرستان بیان کرد: وجود پایگاه امدادی در آزادراه خرم‌آباد- پل‌زال ضرورت دارد و این مهم در کمیته ایمنی استان به تصویب رسیده است.
وی یادآور شد: پس از انجام چندین مانور در استان، ظرف یک ماه آینده نقص‌ها از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی مشخص شود تا چنانچه این نقص‌ها را منابع اندکی بتوانیم برطرف کنیم.

انتهای پیام

captcha