۲ هزار و ۴۵۰ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد اصفهان خارج‌ شدند
کد خبر: 3753707
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

۲ هزار و ۴۵۰ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد اصفهان خارج‌ شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری 2 هزار 450 خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند.

۲ هزار و ۴۵۰ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد اصفهان خارج‌ شدند

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور با بیان اینکه معضلات اقتصادی اخیر مراجعه به این نهاد را افزایش داده است، اظهار کرد: باوجود برنامه‌های گسترده این نهاد برای توانمندسازی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایت به‌واسطه خودکفایی و اشتغال، در شرایط کنونی آهنگ رشد مراجعین به این نهاد از آهنگ خروج افراد از چرخه حمایتی این نهاد بیشتر شده است.
وی عوامل خروج مددجویان از چرخه حمایت را دودسته عوامل سلبی و ایجابی اعلام کرد و گفت: عوامل سلبی در اختیار این نهاد قرار ندارند و فوت مددجو، پایان دوران محکومیت سرپرست خانوار، پایان دوران خدمت سربازی سرپرست خانوار، بهبودی سرپرست و مراجعه سرپرست از مهم‌ترین آن‌هاست.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: همچنین عوامل ایجابی مواردی هستند که با برنامه‌های توانمندسازی این نهاد ارتباط داشته و مهم‌ترین آن‌ها شامل خودکفایی با وام اشتغال و دریافت سرمایه شغلی و اشتغال به کار، ازدواج دختران و ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت می‌شود.
وی تعداد خانواری که در شش‌ماهه نخست سال جاری از چرخه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند را 2 هزار و 450 خانوار اعلام کرد و ادامه داد: با خروج این افراد از چرخه حمایت، خانوارهای پشت نوبت جایگزین آن‌ها می‌شوند و از طرف دیگر علاوه بر خانوارهای جایگزین شده، خانوارهای جدیدی نیز در ماه‌های اخیر به جامعه تحت حمایت این نهاد اضافه شده‌اند و تعداد آنها که در انتهای سال گذشته 86 هزار و 694 خانوار بود در حال حاضر و پس از گذشت شش ماه از سال با افزایشی دو هزار و 575 خانواری به 87 هزار و 269 رسیده است.
متین پور این افزایش را با شرایط اقتصادی روز جامعه مرتبط دانست و گفت: تلاش‌های همه دلسوزان در کشور باید بر افزایش رشد اقتصادی و اشتغال، کنترل مؤثر قیمت‌ها و غیر بازاری کردن مسکن متمرکز شود و همچنین برای جلوگیری از آسیب بیشتر به نیازمندان تمهیداتی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از سبد حمایت غذایی ویژه که برای شرایط کنونی در نظر گرفته‌شده است، بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: در ابتدای ماه مهر نزدیک به 151 هزار نفر از نیازمندان استان که تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند از این سبد حمایت غذایی بهره‌مند شدند و تخصیص این سبد در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha