ائمه جماعت فرصت‌سوزی نکنند/ به جوانان مسجدی میدان دهیم
کد خبر: 3753729
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

ائمه جماعت فرصت‌سوزی نکنند/ به جوانان مسجدی میدان دهیم

گروه اجتماعی- رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: مساجد باید میدان فعالیت و تلاش جوانان باشد اما متاسفانه اکثر ائمه جماعت با عملکرد خود این فرصت را از جوانان می‌گیرند.

به جوانان مسجدی میدان بدهیم

حجت الاسلام سیداکبر موسوی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: امام جماعت جز ارکان اصلی مسجد است و نقش محوری در مسجد دارد.
وی افزود: امام جماعت می‌تواند با حسن خلق، احترام و قصد خدمت می‌تواند اقشار مختلف به ویژه جوانان را به مساجد جذب کند.
این مسئول بیان کرد: مردم باید امام جماعت خود را دوست داشته باشند. نباید خدای ناکرده مردم با اکراه پشت سر او نماز بخوانند، امام جماعت هم باید به رسالت الهی خود پایبند باشد و دل‌های نمازگزاران را به دست بیاورد.
موسوی گفت: امام جماعت باید به طور منظم و قبل از وقت اذان در مسجد حاضر شود تا نمازگزاران مدام انتظار او را نکشند. حضور دائمی امام جماعت در مسجد موجب می‌شود که اگر مردم گرفتاری و یا مشکلی دارند به امام جماعت مراجعه کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز تصریح کرد: همچنین امام جماعت باید آگاه و عالم باشد تا اگر سئوالی از او می‌پرسند بتواند جواب دهد.
وی گفت: مساجد باید میدان فعالیت و تلاش جوانان باشد، درحالی که بیشتر اعضای هیات امنا و شورای فرهنگی این خانه‌های خدا، میانسالان و پیران هستند. در چنین وضعیتی، جوانان احساس بودن و دیده شدن نمی‌کنند. این قشر بنابر خصیصه‌های سنی، نیازمند میدان‌داری است، اما در بیشتر مساجد، ائمه جماعات، این فرصت را به جوانان نمی‌دهند که این موضوع باعث شده میزان جذب جوانان به مساجد کمتر شود.
این مسئول در پایان با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از باز نبودن بیشتر مساجد در طول روز، افزود: سازمان‌های خدماتی، انتظامی و فرهنگی مانند شهرداری، نیروی انتظامی برای تحقق «مسجد برقرار» تلاش کنند، متاسفانه امروز شرایط به گونه‌ای است که بیشتر مساجد برای اقامه نماز صبح باز نیستند و همین وضعیت، میزان اقامه نماز صبح در مساجد را کاهش داده است.
انتهای پیام

 

captcha