پیشرفت یزد در گرو توسعه روابط بین‌الملل است
کد خبر: 3753768
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

پیشرفت یزد در گرو توسعه روابط بین‌الملل است

گروه اجتماعی- رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: راه توسعه و پیشرفت یزد از رهگذر توسعه روابط بین الملل می‌گذرد و در این زمینه گردشگری و تجارت الکترونیک تنها مسیر توسعه شهر یزد است.

پیشرفت یزد در گرو توسعه روابط بین‌الملل است

به گزارش ایکنا از یزد، محسن عباسی‌ هرفته، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد ظهر امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه صلاح یزد از رهگذر توسعه روابط بین الملل می گذرد اظهار کرد: یزد نه آب دارد که کشاورزی توسعه یابد، نه ظرفیت زیست محیطی که باعث گسترش صنعت شود و چشم انداز یزد گردشگری و تجارت الکترونیک است که هر دو نیاز به روابط بین الملل دارد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد سه شعار «شهر پاک، شهر انسان‌محور و شهر زیبا» را سرلوحه فعالیت های این کمیسیون دانست و افزود: امروزه طرح در برنامه ها دیده نمی شود و حتی برای درختکاری، سنگفرش و ایستگاه‌های آبخوری هیچ طراحی نداریم و به زیباسازی توجه جدی و مناسبی نمی‌شود.
اجرای پروژه آسفالت بازیافتی در شهر یزد
عباسی‌ با اشاره به چهار رسالت در کمیسیون عمران گفت: رسالت پیاده محوری به جای سواره محوری از جمله این رسالت هاست و پیاده محوری در شهرها یک رکن است و با دوچرخه سواری موضوعیت پیدا می کند.
وی با اشاره به پروژه دوچرخه‌ سواری بلوار جمهوری افزود: طرح این پروژه مصوب شده و انتقاداتی مطرح است که می پذیریم و ان شاءالله تا پایان سال بخشی از آن تکمیل می شود.
عباسی‌ از دیگر رسالت‌های این کمیسیون را توسعه زیرساخت‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: تغییر پایداری در رویکرد شهرداری نسبت به بافت تاریخی رخ‌ داده و شهرداری انبوهی از مکان‌های تاریخی را تخریب می‌ کرد اما امروز برعکس شده و شهرداری برای بازسازی اقدام می‌کند.
وی قانونمندی و نظام مندی شهری و توجه به محیط زیست در قالب بازنگری اصلاح پروژه های شهری را از دیگر رسالت های این کمیسیون برشمرد و از اجرای پروژه آسفالت بازیافتی در آینده ای نزدیک خبر داد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد از اضافه شدن 500 پارکینگ به پارکینگ های سطح شهر خبر داد و گفت: در این زمینه با استاندارهای جهانی فاصله داریم و در حال حاضر با افرایش این تعداد به 1500 پارکینگ رسیده است.
وی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی از اضافه شدن 20 مینی بوس یورو پنج و 12 اتوبوس  یورو صد به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خبر داد.
ایجاد پارک‌های موضوعی در شهر یزد
ونوس عامری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست از ایجاد پارک های موضوعی در شهر خبر داد و اظهار کرد: پارک وحشی بافقی اولین پارک شهر است که به انتخاب شورا به عنوان پارک موضوعی طراحی و بازپیرایی خواهد شد و با موضوع پارک شهر و ادبیات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
عامری تاکید کرد: در صدد ایجاد پارک های موضوعی هستیم و معاونت شهرسازی طرح پارک وحشی بافقی را آماده نموده که با المانی از این شاعر بلند آوازه که توسط یکی از شهروندان ساخته شده به زودی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد و ساماندهی اطراف پارک هم در دستور کار قرار دارد.
وی در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص پروژه ساماندهی مقبره آذر یزدی گفت: طرح این پروژه آماده و وارد فاز اجرایی شده و با همکاری هیات امنای آن محل و تعاملی که وجود دارد، مقبره به شکل المانی زیبا از این شخصیت بزرگ انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha