صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است
کد خبر: 3753825
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است

گروه اجتماعی - رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان بابیان اینکه صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است، یاداور شد: یکی از ضرورت‌های اربعین، حضور حماسی و پرشور مردم، ترویج فرهنگ حسینی و گفتمان آن است که همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق آن جمع می‌شوند.

ترویج فرهنگ حسینی از ضرورت‌های مهم مراسم اربعین است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 15 مهر درجلسه ستاد اربعین استان  در استانداری از برگزاری طرح نائب‌الشهید در اربعین ۹۷ توسط زائران ویژه سه هزار شهید والامقام استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح فرهنگی، باهدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و قدردانی از شهدا، هر زائر اربعین به نیابت از یک شهید زیارت کرده و عکس آن شهید را نیز بر روی کوله‌پشتی خود نصب می‌کند که موجب ترویج سیره شهدا و آشنایی نسل جدید با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.

شکری بابیان اینکه صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است، یاداور شد: یکی از ضرورت‌های اربعین، حضور حماسی و پرشور مردم، ترویج فرهنگ حسینی و گفتمان آن است که همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق آن جمع می‌شوند.

وی  بهره مندی معرفتی از این مراسم معنوی را از دیگر ضروریات اربعین عنوان کرد و افزود: شعی بر این است تا زائران بهترین بهره را از مراسم اربعین ببرند و از سوی دیگر اربعین به‌عنوان پدیده‌ای که می‌تواند همگرایی جهان اسلام را به همراه داشته باشد، معرفی‌شده است.

رئیس کمیته فرهنگی  ستاد اربعین استان سمنان  اذعان کرد:  باید بستر به‌گونه‌ای فراهم شود که زائر وقتی به کشور بازمی‌گردد احساس ایجاد تغییر معنوی در درون خود را همراه داشته باشد .

شکری با بیان اینکه محصولات فرهنگی مناسبی برای تسهیل سفر و زیارت در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت، متذکر شد: این بسته‌ها شامل ادعیه، کتاب‌ها، بروشورهای فرهنگی، لوح فشرده و ... است که به زائران کمک می‌کند تا در زمینهٔ ترویج اخلاق اسلامی، آداب زیارت، قوانین کشور عراق، احترام به میزبان و ... اطلاعات به دست آورند.

انتهای پیام

captcha