کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد به زودی عرضه می‌شود
کد خبر: 3753842
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد به زودی عرضه می‌شود

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد به زودی عرضه می‌شود و برای این کار تعامل خوبی با بانک ملی ایران داشته‌ایم.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «نوزدهم مهر» یادآور روزی تاریخی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است زیرا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین روزی در سال 1391 و در جمع ائمه جماعات مساجد و روحانیون استان خراسان شمالی، سخنان ارزشمندی به شرح زیر، پیرامون این کانون‌ها بیان فرمودند:

 

«من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانون‌هاى فرهنگى ـ هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید.

مطالعه کنید. کتاب‌هایى وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد، کتاب‌هایى هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى ـ هنرى بروید و پذیراى جوان ها باشید، با روى خوش هم پذیرا باشید، با سماحت، با مدارا. فرمود "و سنّة من نبیّه" که ظاهرا عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید.»

 

خبرنگار ما به مناسبت این روز تاریخی و به منظور اطلاع از فعالیت‌های رفاهی و خدماتی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در اختیار کارکنان ستادی و استانی و همچنین مدیران و اعضای این کانو‌ن‌ها قرار می‌گیرد گفت‌وگویی با مهندس مهدی نصر اصفهانی، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور داشته است که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

مهندس نصر با بیان اینکه طی چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در حوزه خدماتی و رفاهی در معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رقم خورده است، گفت: شرایط قرارداد کاری یکی از دغدغه‌های جدی کارکنان این ستاد و دبیرخانه‌های استانی آن بوده است که ما سعی کردیم با تدوین و تصویب طرح شغل و شاغل (چارت سازمانی) در شورای سیاستگذاری این ستاد تا حد زیادی این دغدغه‌ها را رفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه تدوین ساختار تشکیلاتی و آیین‌نامه انضباطی از اقدامات مهم دیگر معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال 1397 بوده است، افزود: ما تلاش داریم تا هر فردی با توجه به سوابق، توانمندی‌ها و شایستگی‌هایش صاحب پستی در ستاد عالی و دبیرخانه‌های استانی آن شود.

 

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه کیفیت کاری نیروها یکی از دغدغه‌های جدی ما است، خاطرنشان کرد: ما به منظور ارتقای سطح کیفی کاری کارکنان، دوره‌های آموزشی مناسبی را به صورت ماهیانه برگزار می‌کنیم.

 

وی در ادامه درباره بسته حمایتی کارکنان اظهار کرد: ما بسته حمایتی خوبی را برای هر فردی که عدم همکاری خود را اعلام کند، تهیه کرده‌ایم البته این بسته شامل حال نیروهایی توانمند و مفید نمی‌شود زیرا معتقدیم باید از تجارب ارزشمند این نیروها استفاده شود.

 

شناسنامه‌دار شدن کانون‌های فرهنگی هنری پس از 25 سال

مهندس نصر با بیان اینکه تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه تحول راهبردی ستاد عالی در شورای سیاستگذاری این ستاد زمینه شناسنامه‌دار شدن این کانون‌ها را پس از 25 سال از تاسیس آن فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: ما به منظور تثبیت جایگاه شغلی کارکنان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رایزنی‌های خوبی با دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور داشته‌ایم که انشاءالله پس از ابلاغ اساسنامه شاهد تحولات مثبت و سازنده‌ای در این زمینه نیز خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه IT در معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طی ماه‌های اخیر انجام شده است، گفت: ارتقای سرورها، امنیت شبکه و ارتقای همه اقدامات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات از دغدغه‌های جدی ما بوده است که بنده شخصا همه‌روزه پی‌گیر اجرای این تحولات و اقدامات مثبت و سازنده هستم.

 

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه راه‌اندازی پرتال جامع و آمار و اطلاعات کانون‌های مساجد -بچه‌های مسجد- از اقدامات سازنده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دوران مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی دانست و گفت: الحمدالله کانون‌های فرهنگی هنری و اعضای آنها تاکنون استقبال خوبی از این پرتال داشته‌اند به گونه‌ای که تاکنون بیش از 20 هزار و 700 کانون‌ فرهنگی هنری و همچنین بیش از 500 هزار نفر از اعضای این کانون‌ها در این سامانه ثبت‌نام کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد به زودی آماده می‌شود و ما بدین منظور تعامل خوبی با بانک ملی ایران داشته‌ایم، اظهار کرد: این کارت علاوه بر اینکه یک کارت عابربانک است امکان ارایه خدمات آنلاین در حوزه‌های خدماتی، رفاهی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

 

مهندس نصر در ادامه تهیه و تدوین آیین‌نامه مالی و معاملاتی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور اجرای دقیق‌تر و بهتر قوانین و مقررات جاری کشور را از اقدامات معاونت مربوطه خود طی چند ماه اخیر دانست و گفت: رویکرد ما این است که تمام فعالیت‌های مالی و معاملاتی را به صورت دقیق حسابرسی کرده و انجام کارهای مالی، خدماتی و رفاهی را تسریع کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به کارخانه‌های فرهنگی تبدیل شوند، افزود: اگر تولیدات فرهنگی و صنایع دستی این کانون‌ها به خوبی در جامعه عرضه و تبلیغ شوند در آینده نزدیک شاهد خودکفایی این کانون‌ها خواهیم بود.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما در راستای ارتقای خدمات رفاهی به کارکنان، وام قرض‌الحسنه 100 میلیون ریالی با بهره کام را با هماهنگی بانک قرض‌الحسنه رسالت در اختیار کارکنان قرار داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: بسته‌های حمایتی ما شامل مجموعه تخفیف‌داری مانند استخر، هتل‌ها و سایر مجموعه‌های خدماتی و رفاهی در راستای افزایش سطح رفاهیات کارکنان و با تاکیدات مکرر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی به صورت گسترده در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

 

مهندس نصر ایجاد شرکت تعاونی مسکن و صندوق رفاهی را یکی دیگر از اقدامات معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و گفت: ما همچنین طی تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌های مربوطه هتل فرهنگ و هنر را در مشهد و همچنین هتلی را در قشم، به منظور افزایش رفاهیات کارکنان در اختیار آنان قرار داده‌ایم.

 

وی در ادامه شناسایی استان‌های هدف در حوزه اوقات فراغت و سایر برنامه‌ها و طرح‌های مفید و سازنده کانون‌های فرهنگی هنری را جزو برنامه‌های مهم معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دبیرخانه‌های استانی امضا کرده‌ایم تا بتوانیم زمینه حمایت بیشتر خود را از همه این دبیرخانه‌ها به ویژه فعال‌ترین آنها فراهم کنیم.

 

اجرایی شدن طرح شناسایی و حمایت از 313 کانون نمونه و فعال

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح شناسایی و حمایت از 313 کانون نمونه و فعال در سراسر کشور افزود: بر اساس این طرح کانون‌هایی که طرح‌ها و برنامه‌هایی جذاب و خلاقانه اجرا می‌کنند حمایت‌های بیشتری از ما دریافت می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما تمام کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اختیار دبیرخانه‌‌های استانی و کانون‌های فرهنگی هنری قرار می‌دهیم، اظهار کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای نگهداری پول در ستاد عالی نداریم بلکه رویکرد ما تسریع در تخصیص بودجه‌های مصوب به دبیرخانه‌های استانی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مهندس نصر در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی یکی از مصادیق تعظیم شعائر دین است، گفت: امسال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شش موکب در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین راه‌اندازی خواهد کرد، ضمن اینکه برخی دیگر از کانون‌ها نیز در آماده‌سازی مقدمات این حماسه عظیم شرکت گسترده دارند.

 

وی در ادامه تشکیل اردوگاه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری در هشت منطقه از کشور را جزو برنامه‌های مهم معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد و گفت: ما برای اجرای این طرح بزرگ هماهنگی‌های لازم را با برخی دستگاه‌های مربوطه انجام داده‌ایم و انشاءالله اردوگاه‌هایی را در هشت منطقه از کشور با کمک خیرین و مردم راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه رویکرد ما استفاده از ظرفیت نیروهای دبیرخانه‌های استانی این ستاد در پست‌های مختلف به‌ویژه مسئول این دبیرخانه‌هاست، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی همواره تاکید داشتند که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

 

وی افزود: با عملیاتی شدن طرح شغل و شاغل (چارت سازمانی) در آینده نزدیک تحول خوبی در حوزه نیروی انسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پدید خواهد آمد.

 

نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در توسعه گردشگری مذهبی

مهندس نصر در ادامه با اشاره به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در توسعه گردشگری مذهبی، صنایع دستی و تولیدات فرهنگی در کشور گفت: این کانون‌ها یکی از بزرگترین شبکه‌های مردمی در سراسر کشور هستند که به دنبال ثبت بیش از 20 هزار و 700 باب از آنها در پرتال جامع بچه‌های مسجد و شناسنامه‌دار شدن این کانون‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد عملیاتی شدن ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در توسعه گردشگری مذهبی، صنایع دستی و تولیدات فرهنگی خواهیم بود.

 

وی افزود: گسترش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری نیازمند افزایش ارتباط و تبادل نظر میان خود این کانو‌ن‌هاست زیرا اگر کانون‌ها بتوانند در اسرع وقت از دستاوردها، ابتکارات و تولیدات سایر کانون‌ها مطلع شوند می‌توانند خودشان نیز همان مسیر را به خوبی طی کنند و در مسیر خودکفایی نیز گام بردارند.

 

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: آینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم زیرا طی چند ماه اخیر شاهد تحولات مثبت در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، و همچنین بارور شدن این کانون‌ها در حوزه‌های زیرساختی، فرهنگی و مالی هستیم.

انتهای پیام

captcha