آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ‌در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3753849
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ‌در مازندران برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۱۶ اسفندماه سال جاری در این استان خبر داد.

 آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در مازندران برگزار می‌شود

محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آزمون مفاهیم نهج‌البلاغه‌ یک و دو‌ از کتاب درسنامه نهج‌البلاغه و کتاب راه روشن در راستای ترویج سیره و معارف اهل بیت(ع) در 16 اسفندماه سال جاری با همکاری 5 نهاد و دستگاه اجرایی و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: نهج‌البلاغه بعد از قرآن کریم اثر ماندگار و بی‌نظیر و گهربار حضرت علی(ع) است که به طور جامع و کامل به تمام مسائل دنیوی و اخروی و سبک زندگی حاکمان و مردم می‌پردازد و در فصاحت و بلاغت بی‌نظیر است.

شالویی با بیان اینکه مفاهیم نهج‌البلاغه چگونه زیستن و چگونه اندیشیدن و چگونه پرستیدن را می‌آموزد، تصریح کرد: آشنایی نسل جوان جامعه با مفاهیم نهج‌البلاغه می‌تواند در اخلاق و رفتار آنان موثر باشد و روحیه انقلابی و مقاومت در برابر دشمنان را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: در گروه سیره و معارف اهل بیت(ع) نیز رشته مفاهیم صحیفه سجادیه از موضوعات آزمون برای آشنایی نسل جوان جامعه اسلامی با محتوای و مضامین ادعیه امام سجاد(ع) است.

شالویی اظهار کرد: صحیفه سجادیه کتابی است که در قالب دعا زیبائی‌های دینی را ارائه می‌دهد و درهای آرزو و امید به رحمت الهی را به روی بندگان می‌گشاید و دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که بسیاری از مسائل فرهنگی عقیدتی، سیاسی و اجتماعی احکام و قوانین شرعی در قالب دعا مطرح شده است که بیشتر دعاهای آن، برنامه هایی برای مکارم اخلاق و رشد و ارتقای ارزش‌های اخلاقی مردم جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در مازندران در سال جاری در چهار گروه امتحانی و در قالب 20 رشته شامل حفظ قرآن کریم با 12 رشته و گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با دو رشته گروه سیره و معارف اهل بیت با سه رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha