كتاب‌های منتخب جشنواره‌های كتاب ايران به نمايشگاه فرانكفورت می‌روند
کد خبر: 3753870
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
خانه کتاب اعلام کرد؛

كتاب‌های منتخب جشنواره‌های كتاب ايران به نمايشگاه فرانكفورت می‌روند

گروه ادب ــ با عرضه «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امکان خرید حق نشر این آثار برای ناشران خارجی فراهم شده است.

كتاب‌های منتخب جشنواره‌های كتاب ايران به نمايشگاه فرانكفورت می‌روندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» مجموعه‌ای از کتاب‌های ایران طی سال ۱۳۹۶ است که به زبان انگلیسی با ترجمه شقایق قندهاری از سوی مؤسسه خانه کتاب به منظور عرضه در هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت منتشر شده است.

این کتاب پیش زمینه‌ای به ناشران بین‌المللی و علاقه‌مندان به آثار نویسندگان ایرانی می‌دهد تا بدانند در جشنواره‌های کتاب مختلف در ایران چه آثاری برگزیده شده‌اند و ناشران خارجی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت یا مکاتبه با ایمیل هر یک از این جشنواره‌ها در خصوص خرید رایت آن اثر به ناشر مربوطه معرفی شوند.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که در کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» ارائه شده است، در طول سال ۹۶، در مجموع، ۲۹ جایزه یا جشنواره کتاب در سطح کشور برگزار شده است؛ این درحالی است که در سال ۱۳۹۵، تعداد جوایز و جشنواره‌های برگزار شده در کشور ۲۷ عنوان بوده است. هم تعداد جشنواره‌ها و جوایز و هم کتاب‌های منتخب در سه سال اخیر (۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۵) رشد کمی داشته است. جوایز و جشنواره‌های کتاب در سال ۱۳۹۶، در پنج مقوله سالانه (۴ عنوان)، ویژه ادبیات (۱۰ عنوان)، جوایزی با موضوعات تخصصی (۹ عنوان)، کودک (۳ عنوان) و جوایز کتاب سال استانی (۳ عنوان) برگزار شده است.

کتاب‌های تألیفی که در جشنواره‌های مختلف برگزیده یا شایسته تقدیر شناخته شده‌اند، در نسخه انگلیسی «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» معرفی شده‌اند.

خانه کتاب پیش از این نیز نسخه انگلیسی کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۵» را به منظور ارائه در شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه کرده بود.

کتاب «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» از ۱۸ تا ۲۲ مهر در هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌شود.

انتهای پیام

captcha