بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان در برنامه تورهای خارجی قرار می‌گیرد
کد خبر: 3753899
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
فرخی:

بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان در برنامه تورهای خارجی قرار می‌گیرد

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان در برنامه تورهای خارجی این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان دیروز دوشنبه، 16 مهر در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان، گفت: خوشبختانه به دلیل وجود7 اثر ثبت جهانی در استان کرمان، هرساله بین 40 تا 50 هزار نفر گردشگر خارجی به این خطه سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازدید از بیابان لوت شهداد، بازار بزرگ کرمان، باغ شاهزاده ماهان، ارگ کهن بم، مناطق باستانی جیرفت و ارگ تاریخی راین و روستای دستکند میمند در صدر برنامه‌های بازدید گردشگران خارجی قرار دارند، افزود: در آینده نزدیک بازدید از موزه‌های مشارکتی به ویژه موزه دفاع مقدس در برنامه تورهای خارجی قرار خواهد گرفت.
فرخی با تأکید بر اینکه موزه دفاع مقدس کرمان نیاز به بازنگری در نحوه چیدمان اسناد و لوازم موزه‌ای دارد، تصریح کرد: باید کلیه اسناد و اشیاء موجود در این موزه حداقل به 4 زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی و فارسی به گردشگران خارجی و داخلی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه در موزه دفاع مقدس کرمان باید تاریخ 8 ساله جنگ تحمیلی و فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران به مخاطبان به ویژه گردشگران خارجی معرفی و شناسانده شود، افزود: باید این موزه براساس کارکرد، اهداف و نوع اشیاء و مخاطبان خود چیدمان ویژه‌ای داشته باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس کرمان یکی از بزرگترین باغ موزه‌های دفاع مقدس کشور است، تأکید کرد: بدون شک این موزه می‌تواند پیام شهدا، خاطرات دوران دفاع مقدس، دلاوری‌های رزمندگان لشکر 41 ثارالله در زمان جنگ تحمیلی، ابعاد مختلف توطئه‌های دشمنان و نحوه مقابله و ایستادگی ملت بزرگ ایران در آن دوران را به مخاطبان منتقل کند.
انتهای پیام

captcha