امامزاده آقا علی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) قطب گردشگری مذهبی می‌شوند
کد خبر: 3753939
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

امامزاده آقا علی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) قطب گردشگری مذهبی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: با اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آستان مقدس امامزاده آقا علی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) به بزرگترین قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل می‌شوند.

امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع)، قطب گردشگری مذهبی کشور می‌شوند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا محلوجی اظهار کرد: در بازدید علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از آستان مقدس امامزاده آقا علی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) و همچنین براساس مذاکراتی که توسط مدیر اجرایی و رئیس هیئت امنای این امامزادگان جلیل القدر سپهری با وی انجام داد مقرر شد تا با کمک و حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این امامزاده عظیم الشان به منطقه نمونه گردشگری مذهبی کشور تبدیل شود.
وی در ادامه افزود: براساس طرح‌ها و برنامه‌هایی که توسط هیئت امنای این امامزاده بزرگوار در راستای اجرای طرح جامع این امامزاده طرحی و اجرا شده است مقرر شد تا برای ساخت کمپ گردشگری در جوار آستان مقدس این امامزاده 60 میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص داده شود.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود در ادامه اضافه کرد: همچنین با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد تا مبلغ 15 میلیارد ریال نیز برای تکمیل سرویس‌های بهداشتی و راه اندازی موزه این امامزاده اعتبار تخصیص داده شود.
حجت‌الاسلام علیرضا محلوجی در ادامه با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) در سال 1388 با مصوبه هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان انتخاب شد گفت: در همین راستا و باتوجه به توسعه زیرساخت های این آستان مقدس و همچنین ساخت هتل و درمانگاه و.... برای این امامزاده عظیم الشان مقرر شد تا آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) با حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان منطقه نمونه گردشگری در کشور انتخاب شود تا زمینه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین رشد و توسعه این امامزاده جهت جذب بیشتر گردشگران مذهبی به این امامزاده واجب التعظیم مهیا شود.
وی در ادامه با اشاره به کشف منطقه تاریخی و قدیمی در جوار این امامزادگان جلیل القدر خاطر نشان کرد: همچنین با دستور مساعدت علی اصغر مونسان مقرر شد تا عملیات کاوش در این منطقه بزودی آغاز شود تا از دستبرد سارقان به این گنجینه های ملی نیز جلوگیری شود و هم اینکه این منطقه به یک سایت موزه زیر نظر این آستان مقدس تبدیل شود تا با ایجاد اشتغال و همچنین یک منبع درآمد پایدار برای این امامزاده رونق اقتصادی نیز در این منطقه ایجاد شود.
انتهای پیام

captcha