امسال برنامه‌هایی در حوزه ارتباط حافظ و قرآن نداریم/ استقبال از پیشنهاد ایكنا
کد خبر: 3753946
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

امسال برنامه‌هایی در حوزه ارتباط حافظ و قرآن نداریم/ استقبال از پیشنهاد ایكنا

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه امسال برنامه‌هایی درباره ارتباط حافظ و قرآن در برنامه‌های یادروز حافظ تدارك دیده نشده است، از پیشنهاد ایكنا مبنی بر اجرای این نوع برنامه‌ها در طول سال استقبال كرد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آیا امسال برنامه‌هایی درباره ارتباط حافظ و قرآن در برنامه‌های یادروز حافظ تدارك دیده شده است و یا اینكه برنامه‌ای ویژه حافظان قرآن در این طی این برنامه‌ها اجرا خواهد شد، گفت: امسال با توجه به اینكه برنامه‌های یادروز حافظ همزمان با برگزاری سیزد‌‌‌‌همین گرد‌‌‌‌همایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و اد‌‌‌‌ب فارسی شد، توفیق شد تا بتوانیم سه برنامه‌های علمی و فرهنگی در حوزه حافظ شناسی، حافظ پژوهشی و ادبیات فارسی داشته باشیم.

قطعاً در سال آینده برنامه حافظ و قرآن را اجرا خواهیم كرد
وی با بیان اینكه امسال برنامه‌ای در حوزه ارتباط حافظ و قرآن نداریم، افزود:‌ اما بنا داریم كه در سال آینده یادروز حافظ را از سه روز به یك هفته گسترش داده و در طی یك هفته برنامه‌های پربار علمی، فرهنگی، مذهبی و قرآنی درباره حافظ داشته باشیم كه قطعاً برنامه حافظ و قرآن هم در این برنامه‌ها گنجانده خواهد شد.
سهرابی اظهار كرد:‌ برنامه‌های یادروز امسال حافظ در حوزه ادبیات كودك و نوجوان، ادبیات معاصر، ادبیات تطبیقی و حافظ و غیره و سه نشست تخصصی علمی درباره این موضوعات خواهیم داشت.
دبیر اجرایی ستاد برگزاری یادروز حافظ اظهار كرد: امسال برای نخستین بار است كه از طریق انجمن حافظ شناسی، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دیگر دستگاه‌های فرهنگی توانستیم برنامه‌های یادروز حافظ را با یك برنامه بین‌المللی در حوزه ادبیات فارسی برگزار كنیم.
وی در ادامه در پاسخ به پیشنهاد ایكنا مبنی بر اینكه اجرای برنامه‌های حافظ و قرآن در طول سال و نه تنها در طی یك روز و یا یك هفته گفت:‌ این پیشنهاد خوبی است و قطعاً حافظ آنقدر ظرفیت و پتانسیل دارد كه اگر در تمام‌ ماه‌های سال هم برای آن برنامه داشته باشیم باز هم كم است.

طرح‌های قابل اجرا در حوزه ارتباط حافظ و قرآن ارائه شوند
سهرابی اضافه كرد: اگر طرح و ایده‌ای قابل قبول درباره ارتباط حافظ و قرآن به ما ارائه شود و ما بتوانیم بر روی آن برنامه‌ریزی كنیم، قطعاً از آن استقبال خواهیم كرد.

18 مهرماه؛ زمان آغاز برنامه‌های یادروز حافظ
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با بیان اینكه امسال سه روز برنامه‌هایی برای گرامیداشت یادروز حافظ اجرا خواهیم كرد، گفت: این برنامه‌ها با پیام وزرای علوم و ارشاد در روز چهارشنبه، 18 مهرماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز آغاز خواهند شد.
وی بیان كرد: 250 نفر میهمان داخلی و خارجی به این برنامه دعوت شده‌اند كه این برنامه در چند بخش صبح و بعدازظهر اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha