اعلام رشته‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌ کریم در البرز
کد خبر: 3753999
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

اعلام رشته‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌ کریم در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل ارشاد البرز از اعلام رشته‌های هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم خبرداد.

اعلام رشته‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در البرز

ناصر مقدم در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به برگزاری هفدمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم اشاره و اظهار کرد: با همکاری و مشارکت پنج نهاد و سازمان قرآنی کشور، بخش کتبی این آزمون روز پنجشنبه ١۶ اسفندماه و بخش شفاهی آزمون ١٨ تا ٢۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: این آزمون در چهار گروه امتحانی حفظ قرآن‌کریم در قالب ١٢ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم در قالب دو رشته، سیره و معارف اهل بیت(ع) در قالب سه رشته و آزمون‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: آزمون با مشارکت پنج دستگاه و سازمان(معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سیما و دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البر بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن‌کریم؛ به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به‌ منظور اولویت قراردادن طرح حفظ جز 30 قرآن‌کریم با محوریت طرح بشارت ١۴۵٢، رشته حفظ جز ٣٠ به عنوان کارویژه آزمون در نظر گرفته شده است.
مقدم ابرازکرد: رقابت‌های گروه حفظ قرآن‌کریم در ۱۲رشته شامل حفظ جز ۳۰، حفظ جز اول، حفظ سه جز اول قرآن، حفظ ۵ پنج جز اول قرآن، حفظ ۱۰جز اول قرآن، حفظ ۱۵ جز اول قرآن، حفظ ۲۰جز اول قرآن، حفظ ۲۵جز اول قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی یک و دو صورت می گیرد.
وی افزود: همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن، رشته سیره و معارف اهل بیت(ع) شامل مفاهیم نهج‌البلاغه یک و دو و مفاهیم سجادیه و آزمون‌های الکترونیک نیز شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و روخوانی قران‌کریم است.
این مسئول یادآور شد: همچون سالیان گذشته به موسسات قرآنی که قرآن‌آموزان آن‌ها در هر یک از رشته‌های آزمون موفق به دریافت نمره قبولی شوند، سرانه حمایت آموزشی تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha