کمک 6 میلیارد ریالی مردم سبزوار برای بازسازی عتبات و عالیات و اربعین
کد خبر: 3754072
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

کمک 6 میلیارد ریالی مردم سبزوار برای بازسازی عتبات و عالیات و اربعین

گروه شهرستان‌ها - مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات سبزوار گفت: در 6 ماه اول سال 97 مردم این شهرستان بیش از 6 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی برای بازسازی عتبات و عالیات و برپایی موکب‌های اربعین در عراق کمک کرده‌اند.

علی اکبر دلبری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: یک میلیارد ریال از این کمک‌ها نقدی و 200 میلیارد ریال به صورت غیر نقدی بوده که برای بازسازی صحن حضرت زینب(س) در کربلا کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیارد ریال وجه نقدی و غیر نقدی برای استقرار و برپایی موکب‌های اربعین در خاک عراق از خیرین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سبزوار کمک جمع‌آوری شده، افزود: در سال جاری در ایام اربعین حسینی 4 موکب از طرف مردم شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در خاک عراق مستقر خواهد شد و شهرهای روداب و ششتمد نیز در این کار خیر سهیم هستند.

خدمات دهی به زائران اربعین از 28 مهر
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در سبزوار با بیان اینکه سه موکب در شهر کربلا و یک موکب بعد از مهران در مرز عراق مستقر خواهد شد، گفت: خدمات دهی این موکب‌ها از 28 مهر ماه به مدت 12 روز تا دو روز بعد از اربعین و بازگشت زائران عتبات و عالیات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت برای اسکان 35 هزار نفر در کربلا برنامه ریزی شده است و روزانه 20 هزار نفر در این موکب‌ها تغذیه خواهند شد.

دلبری با بیان اینکه شهرستان‌های جوین، جغتای و داورزن موکب‌های جداگانه خواهند داشت، عنوان کرد: موکب‌های شهرستان‌های داورزن و جوین در کربلا و موکب شهرستانن جغتای در عمود 828 بین راه نجف به کربلا برای پذیرایی از زائران حسینی مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

captcha