مستند «شهید خلیل تختی‌نژاد» اکران می‌شود
کد خبر: 3754139
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

مستند «شهید خلیل تختی‌نژاد» اکران می‌شود

گروه فرهنگی ــ نشست خبری مستند «روایتی از زندگی شهید خلیل تختی‌نژاد» دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان در مجمع فیلم‌سازان انقلاب اسلامی برگزار شد.

مستند «روایتی از زندگی شهید خلیل تختی نژاد» اکران می‌شود

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نشست خبری مستند «روایتی از زندگی شهید خلیل تختی‌نژاد» دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان روز گذشته، 16 مهرماه با حضور مدیرکل آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه آقای امیدیان داود میرنژاد رئیس فیلم‌سازان انقلاب اسلامی هرمزگان، مهراب بهرامی تهیه کننده و کارگردان، سیدمصطفی آذین مدیر تولید و چند تن دیگر از عوامل مستند «روایتی از زندگی شهید خلیل تختی نژاد» برگزار شد تا خبرنگاران رسانه‌های گروهی علاوه بر آشنایی با این مستند سؤالات خود را نیز مطرح کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس هرمزگان بابیان اینکه ساعت ۱۹ امروز، ۱۷ مهرماه این مستند ارزشمند اکران می‌شود، تصریح کرد: کار شهدا حسینی بوده و آن‌هایی که مانده‌اند کارشان زینبی است.
‌حبیب‌الله میرزایی خاطرنشان کرد: شهید تختی‌نژاد و شهدای مدافع حرم و شهدایی که در هر جای ایران درراه دفاع از وطن به شهادت رسیده‌اند، از مفاخر کشور هستند.
وی با تقدیر از عوامل اجرائی این مستند خاطرنشان کرد: این کار تماماً خودجوش بوده و توسط جوانان انقلابی و متعهد صورت گرفته است.
در ادامه رئیس مجمع فیلم‌سازان انقلاب اسلامی هرمزگان بابیان اینکه اکران این مستند از طریق مجمع فیلم‌سازان استان هرمزگان خواهد بود، گفت: مستند شهید تختی‌نژاد از زمان شهادت تا زمان اکران دو ماه طول کشیده و به استناد بیانات مقام معظم رهبری، می‌توان این مستند را کار تمیز فرهنگی خواند.
داود میرنژاد بابیان اینکه تمام فعالیت‌های این مستند خودجوش بوده است، ابراز کرد: برای ساخت این مستند ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که همگی مردمی و خودجوش انجام‌گرفته است.
همچنین تهیه‌کننده و کارگردان مستند «روایتی از زندگی شهید خلیل تختی‌نژاد» گفت: تمایل داشتیم نام این مستند را «خلیل در آتش» بگذاریم که بنا بر معذورت و درخواست خانواده شهید این نام را انتخاب کردیم.
مهراب بهرامی با بیان اینکه زمانی که می‌گوییم خودجوش به این‌گونه بود که قبل از اینکه قرار باشد برای شهید تختی نژاد فیلم بسازیم قرار بود مستندی از زندگی شهید سالاری به‌عنوان اولین شهید مدافع حرم در استان هرمزگان ساخته شود.
این کارگردان با اشاره به اینکه شهید سالاری از جنس خود مردم و بین همین مردم زندگی می‌کرد، با همان کودکی‌ها و همان بافت ساده زندگی، آرزوها، شیطنت‌ها و دغدغه‌ها؛ خواستیم چهره واقعی شهید فارغ از فضای اسطوره پردازی به‌صورت مستند نمایش دهیم، زیرا وی فردی ساده وزندگی ساده‌ای داشت با کشمکش‌هایی که همه ما درگیر آن هستیم و همان روزمرگی‌ها.
وی اظهار کرد: یازدهم خردادماه بود که قرار بود آغاز مستند شهید سالاری کلید بخورد و ۱۲ خردادماه در اتاق فکر گفت‌وگو و برنامه‌ریزی شد و در ۱۳ خردادماه طرح ارائه شد، اما دو روز بعد خبر شهادت شهید تختی نژاد پخش شد؛ گویا شهید سالاری برای هم‌رزم شهیدش این تدارک را دیده بود و بنابراین دیدگاه ابتدا این برنامه برای شهید تختی‌نژاد کلید خورد و ساخت مستند از لحظه ورد پیکر ایشان شروع شد.
بهرامی با بیان اینکه نقطه‌ای از زندگی شهید سبب شگفتی‌ام شد که مادر شهید گفت: زمانی که پسرم می‌خواست به مدرسه برود کنارش می‌نشستم، زیرا از مدرسه می‌ترسید، اضافه کرد: حال چه اتفاقی می‌افتد که خود به این باور می‌رسد که باید به میدان برود و با دشمن بجنگد؛ این نقطه‌ای است که من را به شگفتی وا‌می‌داشت؛ گاهی مادر شهید را در جای مادر خود تصور می‌کردم و این می‌شد که گاهی باعث همزادپنداری‌ام با شهید می‌شد.
این کارگردان در پایان تصریح کرد: شاید بعضی از برنامه‌ها را از طریق صداوسیما نتوانیم انجام دهیم آن هم به دلیل شرایط ممیزی که در آن سازمان وجود دارد؛ برنامه‌هایی در دست اجرا داریم مانند مستند آیت‌الله غفاری به نام اتوبوس سامرِ که به مناسبت شهدای اربعین پخش می‌شود و همچنین ساخت سریال‌های کوتاه و بلند نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

captcha