برگزاری ششمین نشست تربیتی ـ دینی ایرانیان مقیم دهلی
کد خبر: 3754255
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

برگزاری ششمین نشست تربیتی ـ دینی ایرانیان مقیم دهلی

گروه بین‌الملل ـ ششمین نشست تربیتی دینی با موضوع «ابعاد تربیتی و اهمیت خانواده در عاشورا و سیره تربیتی امام زین‌العابدین(ع)» ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در هند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نشست به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در هندوستان و با حضور مسئولان و کارکنان نهادها، دانشجویان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالح در این نشست درباره ابعاد تربیتی و اهمیت خانواده در عاشورا و همچنین سیره تربیتی امام زین‌العابدین(ع) سخنرانی كرد و گفت: اسلام با پیامبر اکرم(ص) تأسیس شد؛ ولی بقایش با امام حسین(ع) بود.

وی افزود: امام حسین(ع) به دلیل مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی، خانواده را رها نکرد بلکه در کنار خانواده‌اش یک خانواده جهادی تشکیل داد. آنچنانکه یک پای در میدان و یک پای نیز در کنار خانواده بود و این درس را به ما داد که باید بتوانیم بین مسئولیت و خانواده جمع کنیم؛ کما اینکه مقام معظم رهبری توجه به خانواده را همیشه به مسئولان گوشزد می‌کنند.

تکریم خانواده، نقش دادن به فرزند، خانواده هم‌هدف، درك متقابل در خانواده، همراهی و یاری خانواده در مشکلات، نقش‌آفرینی اجتماعی و شرکت دادن زنان و حضور زنان در صحنه و عنصر عطوفت از جمله سرفصل‌های سخنان حجت‌الاسلام صالح در این نشست بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درس‌های زندگی از سیره تربیتی امام زین‌العابدین(ع) را در خصوص شیوه و کیفیت نماز، رسیدگی به نیازمندان و فقرا، تقویت نیروی ایمان و توکل بر خدا در میان فقرا، شدت احترام و ادب نسبت به مقام مادر، مغرور نشدن به تعریف و تمجید دیگران، رحم و عطوفت نسبت به حیوانات، رحم و عطوفت نسبت به هم‌نوعان، حلم و بردباری در برخورد با بدگویان، تجلیل و برخورد کریمانه با اهل دانش، سرپرستی یتیمان و همسفره شدن با یتیمان و فقرا و نیز حزن طولانی و گریه برای پدرش امام حسین(ع) را تشریح كرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha