پسر پادشاه عربستان: خاشقچی دوستم بود
کد خبر: 3754272
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

پسر پادشاه عربستان: خاشقچی دوستم بود

گروه بین‌الملل ـ در حالی که احتمال قتل جمال خاشقچی، منتقد برجسته آل‌سعود توسط حکومت عربستان قوت گرفته، خالد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و سفیر ریاض در واشنگتن در اظهاراتی فرافکنانه گفت: خاشقچی دوست من بود و انتقادات او صادقانه بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ خالد بن سلمان، سفیر ریاض در واشنگتن در رابطه با قضیه خاشقچی گفت: او دوست من است و انتقادات او از حکومت عربستان همیشه صادقانه بوده است.
 
وی با ارسال بیانیه‌ای برای فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران گفت: متهم‌کردن عربستان به بازداشت یا کشتن خاشقچی کاملا نادرست و بی‌اساس است، من نمی‌دانم چه کسی پشت این ادعاها ایستاده، اما من به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم.
 
سفیر سعودی در واشنگتن اعلام کرد: آنچه اهمیت می‌دهیم کشف حقیقت است، خاشقچی دوستان زیادی از جمله من در عربستان دارد و علی‌رغم تبعید داوطلبانه او و اختلافاتی که بین ما وجود دارد، ما در واشنگتن همواره در ارتباط با یکدیگر بودیم.
 
وی تاکید کرد که عربستان با تحقیقاتی که کشور ترکیه انجام می‌دهد، کاملا همکاری می‌کند و اشاره کرد که خاشقچی شهروند عربستان و سلامتی او اولویت این کشور است.
 
خالد بن سلمان همچنین، در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن پست» گفت که انجام چنین جرمی از سوی کنسولگری بدون اطلاع ما غیرممکن است.

وی در رابطه با این که دوربین‌های کنسولگری در روز ناپدید شدن خاشقچی فیلمی را ضبط نکرده‌اند، بحث در این مورد را رد کرده و گفت که ما نمی‌خواهیم در روند تحقیقات خللی ایجاد کنیم.
 
گفتنی است که جمال خاشقچی سه‌شنبه هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استنابول برای انجام کارهای شخصی، ناپدید شد. در حالی که کنسولگری عربستان اعلام کرده که وی پس از 20 دقیقه کنسولگری را ترک کرده است، اما برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان ترکیه از کشته‌شدن وی خبر می‌دهند، این در حالی است که هنوز کشته‌شدن او به صورت رسمی از سوی مقامات ارشد ترکیه تأیید نشده و ترکیه تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است.
 
منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند زمانی که خاشقچی در کنسولگری حضور داشت 15 نفر سعودی از جمله تعدادی مسئول با دو تا هواپیما به استانبول آمده و سپس به عربستان برگشتند.
 
انتهای پیام
captcha