نظارت مالی به عملکرد سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه
کد خبر: 3754274
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

نظارت مالی به عملکرد سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه

شبکه اجتماعی ــ بعضی از هنرمندان و ورزشکاران که به عنوان فعالان اجتماعی در زلزله‌ کرمانشاه به جمع‌آوری مبالغی پرداخته بودند در صفحات مجازی خود از احضار به پلیس آگاهی تهران برای پاره‌ای از توضیحات درباره پول‌های جمع‌آوری‌شده خبر می‌دهند.

نظارت مالی به عملکرد سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاهبه گزارش ایکنا؛ پس از علی دایی، مهراب قاسمخانی و الهام پاوه‌‌نژاد نیز در صفحات مجازی خود از احضار به پلیس آگاهی تهران برای توضیح در مورد هزینه‌کرد کمک‌های مردمی به زلزله کرمانشاه خبر دادند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیروی انتظامی، گامی مؤثر در جهت نظارت مالی به عملکرد همه فعالان اجتماعی باشد که به پشتوانه محبوبیت و پایگاه اجتماعی خود و البته با نیات خیرخواهانه و فعالیت مردمی به جمع‌آوری پول در مواقع بحرانی اقدام می‌کنند.

پاوه‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

«از هفده سالگی که به دانشگاه، کار در جامعه و زندگی حقیقی وارد شدم تا امروز با اتکا به پا و توانِ دستان و صداقت قلبم تمام تلاشم را کرده که بی‌حاشیه چه در زندگی شخصی، چه در کارم حضور داشته باشم.

روزی که این نامه به دستم رسید، تعجب نکردم و حتی ناراحت هم نشدم چون با اندک تجربه‌ زندگی چنین نظارتی را حدس می‌زدم. از زاویه‌ا‌ی خوشحال هم شدم چون امید پیدا کردم درصد اختلاس و دکل‌دزدی و فرار دزدان بیت‌المال که از سمت خود مسئولین افشا شد، زین پس به حداقل خواهد رسید.

میزان کمک‌های نقدی و چگونگی دریافت کمک‌های غیرنقدی و ‌ارسال آن‌ها به منطقه، تمام مدت شفاف روی صفحات مجازی و کانال تلگرام من لحظه به لحظه اعلام شده و هست. مجوزهای مربوط به اجازه‌ فعالیت به عنوان ستاد مردمی. مصاحبه‌ها و گزارش‌ها... ‌همه آن قدر شفاف و زلال بوده و‌ هست که من هرگز برای لحظه‌ای نگران این نامه نبودم.

تنها نقطه‌ تاریک این اتفاق، دلشوره و‌ اضطراب صدای خواهرم موقع دریافت این نامه بود که نمی‌دانست چه اتفاقی در راه است. کاش اعتبار و شأنیت من و عزیزانی مثل من برای این بررسی منطقی حفظ می‌شد که آن قدر حاشیه‌سازی نشود.

تا امروز که مدارک نهایی را تحویل دادم و آرزو کردم پس از بررسی و رفع ابهامات شفاف‌سازی لازم اتفاق بیفتد سکوت کردم تا جلوی هرگونه حاشیه‌ زرد سوءاستفاده‌گران را بگیرم. اگرچه دایرکت‌ و کامنت‌های متعددی که از من هم درباره احضاریه پرسیده بودند زیاد نبود، ترجیح می‌دادم حاشیه جدید برای منتظران آسیب زدن درست نکنم.»

گفتنی است با گذشت 11 ماه از زلزله کرمانشاه هنوز بسیاری از مردم در مناطق زلزله‌زده وضعیت مناسبی ندارند. جدی‌ترین گزارش ایکنا از مناطق زلزله‌زده را اینجا و اینجا ببینید.

 

انتهای پیام

captcha