از کسب رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن تا آمادگی برای مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 3754397
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

از کسب رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن تا آمادگی برای مسابقات بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حمیدرضا مقدسی جوان ۳۰ ساله که برای اولین بار در فینال مسابقات کشوری قرآن شرکت کرده و در رقابتی سنگین بین شرکت‌کننده‌ها مقام دوم مسابقات را در رشته قرائت قرآن کسب کرد، گفت: خودم را برای مسابقات بین‌المللی کویت آماده می‌کنم، ولی هنوز هیچ زمانبندی و برنامه‌ای به ما اعلام نشده است.

کسب مقام دوم مسابقات کشوری قرآن برای اولین بارحمید رضا مقدسی، قاری قرآن 30 ساله متولد اصفهان و اعزامی از قم است که موفق به کسب مقام دوم مسابقات کشوری در رشته قرائت قرآن در اراک شده است. وی در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، گفت: حدود پانزده سال پیش در اصفهان در دوره‌های تجوید و قرائت قرآن در مرکز فرهنگی ثامن‌الائمه(ع) و زیر نظر اساتیدی چون استاد عنایت‌مقدم و استاد شاه‌میوه و استاد گلبانی شرکت کردم و حدود 10 سال پیش به قم آمدم و در کارگاه‌های قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) که برای قاریان قرآن بود شرکت کردم و با استاد شهیدی پور خصوصی تمرین می‌کردم.

مقدسی در مورد نحوه انتخاب قاریان قرآن برای مسابقات کشوری عنوان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی در قم به صورت استودیویی برگزار شد که با سایر دوره‌ها تفاوت داشت و کمیته داوران، پانزده نفر بودند و طی 10 روز نتایج مسابقات اعلام شد که بر اساس این نتایج 17 نفر بالاترین امتیاز را در رشته قرائت قرآن کسب کردند و من رتبه اول این مسابقات را به دست آوردم.

وی افزود: مرحله اول، 35 درصد نمره نهایی بود و مرحله فینال در اراک در دو مرحله تلاوت پنج دقیقه ای و تلاوت 20 دقیقه‌ای برگزار شد که بر اساس قاعده مسابقات در مرحله تلاوت پنج دقیقه‌ای به قید قرعه و انتخاب داوران بخشی از قرآن را تلاوت می‌کردیم و در مرحله بعد به انتخاب خود، تلاوت 20 دقیقه‌ای داشتیم و در پایان بر اساس نتایج اعلام شده موفق به کسب مقام دوم مسابقات کشوری قرآن در رشته قرائت قرآن شدم.

‌مقام دوم مسابقات کشوری قرآن با بیان اینکه سطح مسابقات بالا بود، ادامه داد: چهار بار در مسابقات کشوری شرکت کردم ولی مسابقات فینال را برای بار اول تجربه می‌کردم.

مقدسی ضمن رضایت از حمایت‌های اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: برگزاری کارگاه تجوید و صوت و لحن برای آمادگی بیشتر قاریان قرآن در سطح فینال مسابقات قرآنی کشور در اراک مؤثر بود که متأسفانه برگزار نشد‌.

مقدسی در پایان گفت: اوایل سال آینده مسابقات بین‌المللی قرآنی در کویت برگزار خواهد شد ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آمادگی و شرکت در مسابقات اعلام نشده اما به صورت فردی در زمینه صوت و لحن برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ام و با تلاش زیاد، خودم را برای کسب مقام در مسابقات بین‌المللی کویت آماده خواهم کرد.  

انتهای پیام 

captcha