توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی؛ رویکرد دانشگاه علمی کاربردی
کد خبر: 3754444
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی؛ رویکرد دانشگاه علمی کاربردی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی و گسترش حلقه فعالان قرآنی در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد.

توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی؛ دستورکار دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش ایکنا از اصفهان، احمدرضا پیش‌بین در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که امروز سه‌شنبه 17 مهرماه در تالار اهل‌البیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در میان تمام قالب‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی عالی‌ترین مرتبه و اصلی‌ترین سرفصل امور فرهنگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی افزود: قرآن کتابی برای تمام دوران‌ها است و وقتی به زندگی و آثار ائمه(ع) و بزرگان دقت می‌کنیم، می‌بینیم آنان که مقرب‌تر هستند، در این عرصه موفق‌ترند. قرآن زنده است و حضور دارد، فردای قیامت از ما سؤال می‌کند و می‌تواند دست ما را بگیرد. این معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) جریانی تاریخی نیست، بلکه معجزه‌ای برای تمام اعصار است. ما باید وظیفه خود را در قبال ترویج قرآن انجام داده و مردم را به فراگیری معارف آن تشویق کنیم، آن وقت صاحب قرآن به این فعالیت‌ها اثر و نتیجه خواهد بخشید.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در خانواده بزرگ دانشگاه علمی کاربردی این است که جمع قرآنیان را توسعه دهیم و به عنوان یک بخش دانشگاهی باید در رابطه با قرآن نوآوری به خرج داده و خلاقیت داشته باشیم. فعالیت در قالب‌های تعریف شده بضاعت ما را نشان می‌دهد، ولی به دنبال توسعه آن هستیم و در هر مرحله، چنانچه وظیفه‌ای را که به عهده ما است انجام دهیم، به نتیجه مورد نظر رسیده‌ایم.
پیش‌بین ادامه داد: ممکن است در رابطه با برگزاری جشنواره نظراتی وجود داشته باشد، ولی باید این واقعیت را بپذیریم که فعالیت‌های ما ناقص بوده و نمی‌توانیم ادعا کنیم نتایجی که به دست آمده، حق است، حتی نمی‌توانیم از برگزیدگان تقدیر و تشکر لازم را به عمل آوریم.
وی بیان کرد: آموزه‌های عترت نیز در دستورکار برنامه‌های دانشگاه قرار دارد، ولی در واقع نتوانسته‌ایم ترکیبی را ایجاد کنیم که تلفیقی از آموزه‌های قرآن و عترت باشد، لذا از رؤسای واحدهای استانی، مسئولان فرهنگی و دانشجویان تقاضای کمک در این زمینه را داریم تا بتوانیم برای فعالیت‌های بعدی طرح‌های نو اجرا کنیم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اگرچه در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی، 13 هزار نفر شرکت کردند، ولی باید برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان تلاش کرده و حساسیت‌ها را در این رابطه افزایش دهیم. علاوه بر توسعه کمی، باید برای تعمیق معارف قرآنی در دانشگاه نیز برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.
وی در پایان از رؤسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی درخواست کرد تا برگزاری دوره بعدی جشنواره نسبت به تأسیس کانون قرآن و عترت در واحدهای خود اقدام کنند.
انتهای پیام

 

captcha