استفاده از هنر یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بهره‌گیری از ابزار نوین است
کد خبر: 3754468
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

استفاده از هنر یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بهره‌گیری از ابزار نوین است

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استفاده از ابزار هنر یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بهره‌گیری از ابزار نوین است.

استفاده از هنر یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بهره‌گیری از ابزار نوین استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید امروز در آیین افتتاحیه بیست وهفتمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: بسیار مفتخریم که با همکاری ستاد اقامه نماز در این اقدام فرهنگی شریک هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های الهی نماز است، افزود: زیباترین جلوه زندگی، نماز است که اگر با اعتقاد قلبی صورت گیرد برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی جاری خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بین اینکه باید در ترویج فعالیت‌های دینی از ابزارهای نوین بهره جست، افزود: در دنیای کنونی که ابزار تبلیغات تغییر یافته دنیای مجازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین می‌توان با نگاه زیباشناسانه و عمل به وعده‌ها مردم را به فعالیت‌های دینی دعوت کرد.
مروارید تصریح کرد: می‌توان با بهره‌گیری از این ابزار نوین برای نوجوانان که وارد به سن تفکر و تعقل شده‌اند، این ارزش را تبیین کرد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار هنر یکی از تاثیرگذا‌رترین روش‌های بهره‌گیری از ابزار نوین است، تاکید کرد: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم شعر، داستان، نمایش، فیلم و ... زیبایی کلام اهل بیت(ع) را گسترش داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امیدوارم بتوانیم با برگزاری مناسب این اجلاس الگوی خوبی را در کشور پدید آوریم و ماحصل آن احیای امر خداوند و نیز آبادانی مساجد کشور باشد.
همچنین، در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به همکاری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌های فرهنگی و دینی، گفت: این طرح یکی دیگر از طرح‌هایی بود که با این اداره‌کل برگزار کردیم.
وی با اشاره مسابقه ساجدان عاشق، گفت: این طرح به منظور آشنایی با سبک زندگی امام حسین (ع) و یاران ایشان با محور نماز، قرآن و ولایت از نخستین روز ماه محرم در استان خراسان رضوی در دست اجرا است که با همکاری این اداره کل برگزار می‌شود.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در جریان این مسابقات روزانه به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود و در صورت شرکت کردن علاقمندان در 15 روز متوالی جوایزی نفیس به رسم یاد بود به آن‌ها اعطا خواهد شد. 
همچنین در ادامه، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز را  با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در این استان منتشر شد.
وی بیان کرد: موضوعات این دوره از فراخوان اجلاسیه شامل شیوه‌های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک، مهارت‌های دعوت به نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، را‌ه‌های دعوت به نماز در خانواده،‌ روش‌های دعوت همسالان به نماز، راه‌های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه، شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز در ادارات (مدیران و کارکنان) و روش‌ها و مهارت‌های مبلغان و روحانیون در دعوت به نماز است. 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌ «ایده‌ها و تجربیات موفق»، «آثار ادبی و هنری شامل کتاب، مقاله، شعر، رمان، قصه و خاطره»، «فیلمنامه»، «نمایش‌نامه»، «فیلم کوتاه»، «مستند»، «پویانمایی»، «موشن گرافی»، «طرح‌های گرافیگی (پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله) و «محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی و فرهنگی و آموزشی ارائه دهند. 
کاظمی‌نسب در پایان بیان کرد: این اجلاسیه با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد اقامه نماز استان، صدا و سیمای خراسان رضوی و سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha