طرح «دست‌های مهربان» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 3754513
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

طرح «دست‌های مهربان» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح «دست‌های مهربان» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا سید احمد مرتضوی ۱۷ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: امسال پنجمین دوره «طرح دست‌های مهربان» همزمان با هفته ملی کودک در استان برگزار می‌شود که از مهدکودک در قالب غنچه‌های هلال تا سن ۲۹ سالگی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عضو می‌شوند.
وی اشاعه فرهنگ و روحیه بشردوستی و نوع دوستی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: این طرح در راستای امید به کودکان، نوجوانان و جوانان به منظور توسعه کشور و نشاندن لبخندی بر لبان کودکان نیازمند جامعه است که اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در طرح‌های ملی، خیری، کمک به هم نوع و نیازمندان، برنامه‌هایی را برای مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کنند.
مرتضوی گفت: در حال حاضر ۵۰ مهدکودک تحت پوشش بهزیستی و ۲۶ پیش‌دبستانی وابسته به آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر همکاری و در این طرح مشارکت دارند.
وی در ادامه با اشاره به طرح ملی نذر آب و اجرایی شدن این طرح در خشک‌ترین نقطه کشور یعنی سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: این طرح به مناطقی از کشور که دچار خشکسالی شده است کمک شایانی می‌کند، همچنین به صحیح مصرف کردن آب و تشویق خانواده‌ها در صرفه‌جویی آب نیز کمک خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به زلزله اخیر در اردل، تصریح کرد: حدود ۳۳۰ خانوار مورد بررسی قرار گرفتند که در این راستا ۸۰ چادر توزیع و ۹ تیم عملیاتی در روستا‌های حادثه دیده از جمله شیخ محمود، هفت پیران، ده کهنه روگر و سرچاه حضور یافتند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در سه بخش جوانان، امداد و نجات و داوطلبان نیرو دارد، بیان کرد: در این سه بخش بیش از ۴۰ هزار نفر عضو هستند.
مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه طی شش ماه امسال ۵۷۹ مورد حادثه در سطح استان رخ داده است، گفت: از این تعداد ۱۸ مورد آتش‌سوزی، پنج مورد برف و کولاک و ۲۰۶ مورد حادثه جاده‌ای رخ داده، همچنین مجموع آسیب‌دیدگان در این مدت ۱۷ هزار و ۵۷۴ نفر گزارش شده است که ۵۱۰ نفر نجات یافتند.
وی افزود: در این مدت ۸۵۰ تیم عملیاتی در قالب دو هزار و ۸۲۹ نفر نیرو به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و ۵۶۸ دستگاه آمبولانس، در حوادث حضور داشتند.
مرتضوی از طرح آموزشی توان‌افزایی زنان عشایر در امر مقابله با حوادث و مخاطرات خبر داد و گفت: این طرح با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری در اردیبهشت‌ماه سال آینده اجرا خواهد شد، زیرا از وظایف مهم جمعیت هلال احمر آموزش همگانی است.
وی با اشاره به اینکه حوادث به دو دسته قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی دسته‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: هر ساله از اوایل مهرماه پایگاه‌ها، انبار‌ها و نیرو‌های جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش قرار دارند.

انتهای پیام

captcha