ضرورت توجه رسانه‌ها به آسیب‌های اجتماعی درخراسان‌شمالی
کد خبر: 3754532
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

ضرورت توجه رسانه‌ها به آسیب‌های اجتماعی درخراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌شمالی گفت: رسانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند خشونت، حاشیه نشینی، مواد مخدر و طلاق به آگاه سازی و اطلاع رسانی در جامعه بپردازند.

لزوم ورود رسانه‌ها به حوزه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سید ابراهیم‌محجوب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان روز سه شنبه ۱۷ مهرماه در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های استان با عنوان ارتقاء آگاهی عمومی با استفاده از رسانه‌های نوین اظهارکرد: دشمن هنگامی که می‌خواهد حمله کند در ابتدا یورش نمی‌برد بلکه تعرض کرده و این تعرض‌ها تا زمانی ادامه پیدا می‌کندکه توان طرف مقابل را بسنجد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی، افزود: هم اکنون دشمن تهاجم را تبدیل به جنگ کرده تا استعدادهای ما را بسنجد و این در حالیست که تاحدودی سلایق، ذائقه و گرایش‌های ما به دست او آمده است.

وی با ذکر اینکه امروز دشمن از طریق شبکه‌های مجازی با شناسایی استعدادها، همه افراد را شناسایی کرده و جنگ را آغاز کرده اند، گفت: دشمن می خواهد با بالا و پایین کردن بهای دلار تا حدودی احساس ناآرامی در افراد ایجاد کند.

محجوب خاطرنشان کرد: دشمن خواهان این است تا با ایجاد ناامنی در فرد او را وادار به فروختن خانه خود کند و از آن طرف دلار بخرد که این یک جنگ اقتصادی نه بلکه جنگ فرهنگی است زیرا دشمن می‌خواهد القاء کند که تو توان اداره کشورت را نداری.

وی با بیان اینکه انسان‌ها نمی توانند نزدیک ترین فرد به خودشان را به خوبی بشناسند، یادآورشد: آمریکا نیز اشتباه کرده که می‌تواند ازطریق شبکه های مجازی مردم این مرزوبوم را بشناسد زیرا شیعیان خصوصیات خاص خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بارها تلاش کرده تا نظام را از بین ببرد، عنوان کرد: باید همه در کنار هم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم و فکر نکنیم که سنگر خودمان که از آتش دور بماند امنیت داریم.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای ورود به عرصه پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی، گفت: رسانه‌ها ذائقه مردم را می دانند در این راستا به مبحث آسیب‌های اجتماعی ورود کنند زیرا ورود به عرصه خبر نیازمند داشتن مهارت لازم بوده که رسانه‌ها از این هنر برخوردار هستند.

محجوب با ذکراینکه امروز دشمن به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه رنگ و لعاب خاصی می‌دهد، افزود: ما باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها در این تهاجم پا پس نکشیم و با قدرت به مقابله بپردازیم.

وی یادآورشد: طی شش ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال گذشته علاوه بر آمار طلاق، برخی جرائم از جمله نزاع های دسته جمعی، ضرب و جرح، تهدید، توهین و جرائم خشن نیز در شهرستان شیروان کاهش یافته است.

وی از شهروندان خواست با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مردمی(سجام) هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص جرائم ارتکابی اشخاص حقیقی و مدیران تمام دستگاه ها به منظور برخورد یا پیشگیری از وقوع جرائم در هر حوزه و موضوعی اعم از موضوعات اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و منابع طبیعی را بدون واسطه و کاملا محرمانه به مقامات گزارش دهند.

وی در خصوص برخی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام گفت: سیاست دستگاه قضایی این است که از طریق این شبکه ها اطلاعات سری خارج می شود و دولت نیز باید در این زمینه موضع خود را مشخص کند.

وی افزود: در سال گذشته محرز شد که ۱۷ کانال از کانال های فعال در شبکه مجازی استان در مسیر انحرافی فعالیت می کنند که به همه آنها تذکر داده شد.

captcha