طرح «شهردار مدرسه» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3754633
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

طرح «شهردار مدرسه» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح دانش‌آموز محور «شهردار مدرسه» در 10 دبیرستان متوسطه اول یزد خبر داد.

طرح «شهردار مدرسه» در یزد اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی،  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد صبح امروز در نشست هم اندیشی طرح دانش آموز محور «شهردار مدرسه» با حضور مسئولان شهری و جامعه فرهنگی استان اظهار کرد: این طرح با همانندسازی فعالیت های شهرداری و حوزه های مختلف اجرایی آن در سطح مدرسه با محوریت دانش آموزان می کوشد تا ضمن شخصیت بخشی به دانش آموزان، مشارکت در فعالیت های اجتماعی را به آنان آموزش داده و وظایف شهرداری در مقابل شهروندان و وظایف شهروندان نسبت به شهرداری و زندگی شهری را تعلیم دهد.
وی ادامه داد: شهردار مدرسه که از طریق شورای دانش‌آموزی مدرسه انتخاب می شود، باید به همراه ۷ معاون اجرایی خود(معاونت مشارکت محلی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی ترافیکی، خدمات مدرسه و محیط زیست، بهداشت و نجات، معاونت ورزشی و معاونت گردشگری) به بررسی وضعیت موجود مدرسه تا ۵۰۰ متری اطراف آموزشگاه توام با شناسایی معضلات بپردازد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود: شهردار مدرسه همچنین موظف است طرح ها و برنامه ها را بعد از تصویب در شورا با هماهنگی شهردار منطقه به اجرا برساند.
ملازینلی گفت: این طرح ارزشی با همت و اجرای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در 10 دبیرستان متوسطه اول از مناطق پنجگانه شهرداری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
یادآور می شود در این نشست که ونوس عامری عضو شورای شهر یزد، شهرداران مناطق، رابطان شهروندی و کارشناسان آموزش شهروندی مجموعه شهرداری یزد، مدیران و معاونان پرورشی 10 مدرسه نمونه، مسئولان سازمان دانش آموزی استان حضور داشتند، پیرامون نحوه اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

captcha