تولید 30 نمایش برمبنای نمایشنامه انقلابی«روزهای بی‌قوام» در 30 استان کشور
کد خبر: 3754667
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
مشارکت حوزه هنری در بخش انقلاب اسلامی«تئاتر فجر»؛

تولید 30 نمایش برمبنای نمایشنامه انقلابی«روزهای بی‌قوام» در 30 استان کشور

گروه هنر ــ مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در بخش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت خواهد داشت و در این راستا 3 نمایش فاخر انقلابی را تولید خواهد کرد، ضمن آنکه براساس نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» نوشته ایوب آقاخانی اقدام به تولید 30 نمایش در مراکز استانی حوزه هنری خواهیم کرد.

توحید معصومی، قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: نخستین جلسه هم‌اندیشی پیرامون بخش گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی«تئاتر فجر» با حضور نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی و انقلابی و دبیر این دوره از جشنواره «تئاتر فجر» برگزار شد.

وی ادامه داد:هر یک از این نمایندگان به طرح دیدگاه خود برای برگزاری این بخش و ظرفیت‌هایی که به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار دارند و می‌توانند آن را برای پُربارتر شدن این بخش ارائه کنند، پرداختند که البته تصمیم‌گیری نهایی برای استفاده از هر کدام از این امکانات به عهده ستاد برگزاری و دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر» است.

وی ادامه داد: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز به همین مناسبت برنامه‌های مستقلی را تهیه و تدارک دیده است که البته در این نشست به تبیین آنها پرداختیم تا در صورت صلاحدید، ذیل این بخش از جشنواره «تئاتر فجر» قرار گیرد که عجالتاً تولید 3 نمایش با موضوع انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌هاست که گروه‌های شناخته‌شده عرصه تئاتر مشغول تمرین و آماده‌سازی هر کدام از آنها هستند تا پس از طی فرایند بازبینی و تأییدیه از سوی این مرکز، پیش از جشنواره «تئاتر فجر» به اجرای عمومی در هر یک از تماشاخانه‌های حوزه هنری درآمده و برگزیده آنها به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شوند تا به صلاحدید در ایام برگزاری این جشنواره نیز به روی صحنه بروند.

معصومی تصریح کرد: علاوه بر این، نمایشنامه‌ای تحت عنوان«روزهای بی‌قوام» با موضوع انقلاب اسلامی توسط ایوب آقاخانی به رشته تحریر درآمده است که از سوی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مراکز استانی حوزه هنری تکلیف شده است که گروه منتخب هر استان آن را تولید و آماده نمایش سازد.

وی افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اعتباری نیز به منظور تولید این نمایش در نظر گرفته است که ویژه هر استان مبلغ 5 میلیون تومان است که در مجموع با احتساب 30 استان، 150 میلیون کمک‌هزینه تولید این اثر نمایشی اختصاص یافته است که البته هر یک از مراکز استانی مختار هستند تا با جذب اعتبارات دیگر و مشارکت نهادهای فرهنگی استان، نمایشی درخوری را با استفاده از نمایشنامه‌ای واحد تولید کنند.

قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: زنگ افتتاحیه این 30 اثر نمایشی بر مبنای نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» برطبق هماهنگی صورت گرفته یک روز بخصوص و یک ساعت واحد زده خواهد شد و ما در حداقل 10 شب در تمامی استان‌های کشور شاهد اجرای این 30 نمایش هستیم که با موضوع انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: منتخب این 30 نمایش از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر» برای حضور در بخش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد که به صلاحدید دبیر جشنواره، اجراهایی را نیز در این جشنواره تجربه کنند.

انتهای پیام

           

 

captcha