برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز
کد خبر: 3754713
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال در تبریز برگزار می‌شود.

 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 18 مهر در جمع خبرنگاران از برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از 29 مهرماه تا 4 آبان ماه سالجاری خبر داد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور، به مطالبه جدی مردم و نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی تبدیل شده است.

محمدپور، با اشاره به اینکه به لحاظ وسعت و تعداد ناشران و تعداد بازدیدکنندگان، بعد از نمایشگاه کتاب تهران رتبه دوم کشور را دارد افزود: برگزاری این نمایشگاه در تقویم فرهنگی کشور ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، هدف از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب تبریز را کاهش هزینه‌های مضاعف اهالی علم و فرهنگ و دسترسی ساده و کم هزینه به منابع کتب دانست و گفت: آخرین‌های حوزه نشر در تبریز عرضه می‌شود که به فضای رقابت سالم برای ناشران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان بن با تخفیف 20 درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: تلاش می‌کنیم به 2 میلیارد تومان برسد که بانک شهر عامل توزیع خواهد بود و از امسال از طریق اینترنت هم قابل خرید خواهد بود، ضمن اینکه بن‌های عرضه شده تا پایان سال در کتاب فروشی‌های شهر قابلیت خرید کتاب دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه بیش از 850 ناشر داخلی ثبت نام کرده‌اند که همچنان ادامه دارد اضافه کرد: 60 ناشر هم از کشورهای بزرگ دنیا، از اروپا تا آمریکا و استرالیا ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha