«دعا در مکتب اهل بیت(ع)» منتشر شد
کد خبر: 3754736
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

«دعا در مکتب اهل بیت(ع)» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «دعا در مکتب اهل بیت(ع)»، به قلم حسن قدسی‌زاده از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

«دعا در مکتب اهل بیت(ع)» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «دعا در مکتب اهل بیت(ع)» بازتنظیم و بازتدوین یادداشت‌های پراکنده‌ای به قلم حسن قدسی‌زاده است که سال‌ها پیش تهیه و در پانزده فصل تنظیم شده است. وی هدف اصلی از تألیف این کتاب را، آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با معارف اهل بیت(ع) در دعاها و ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر نسل جوان دانشگاهی و حوزوی با این متون پرمحتوا دانست.

بررسی و تببین مسئله «استجابت دعا»، در فرهنگ اسلامی هدف دیگر از تألیف این اثر است و مهمترین خروجی دعا در نظر عامه مردم و حتی برخی از خواص، بحث استجابت است که در این کتاب به نحوی ساده و در عین حال مستند به روایات ائمه(ع) مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در یازده فصل به نگارش درآمده که تعریف و حقیقت دعا، ارکان دعا، دعا از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، آداب دعا، استجابت دعا، نیازهای انسان، دعا از دیدگاه روایات، گزیده مباحث تفسیر المیزان درباره دعا و مکان‌ها و زمان‌های مناسب دعا برخی از عناوین آن را شامل می‌شود.

در این کتاب، فصلی باعنوان «از خدا چه بخواهیم» به بررسی و سازماندهی نوع درخواست‌ها، منطبق با دعاهای اهل بیت(ع) در کتاب گنجانده شده است، تا خوانندگان با نوع مناجات و دعاها و خواسته‌های ائمه(ع) بیشتر آشنا شوند و این نوع خواسته‌ها را الگو و سرمشق درخواست‌های خود قرار دهند و از بیان درخواست‌های کم‌قدر و کم‌اهمیت و گاه بی‌قدر و بی‌اهمیت، خودداری کنند.

در بخشی از کتاب «دعا در مکتب اهل بیت(ع)» می‌خوانیم؛ «دعا به ویژه در ادیات ابراهیمی، شامل مهمترین آموزه‌های دینی است. بخشی از معارف دین، در نصوص و احادیث پیشوایان است و بخش دیگر در دعاها است و مهم اینکه دعاها بخش مهم‌تر و ژرف‌تر را تشکیل می‌دهند؛ زیرا در احادث، روی سخن با عموم مردم است و از این رو سخن از حد فهم مردم فراتر نمی‌رود. اما در دعاها، مخاطب خداست و بدین رو، سخن اوج گرفته و معارف ژرف‌تری در آن گنجانده شده است.»

یادآور می‌شود، کتاب «دعا در مکتب اهل بیت(ع)» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 11 هزار تومان از سوی نشر معارف منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha