سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌های سیما اجرایی می‌شود
کد خبر: 3754761
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌های سیما اجرایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه اعضای حقیقی شورای معارف سیما بر اجرایی شدن سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌ها تأکید شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، نشست مشترک اعضای حقیقی شورای معارف سیما با معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار و بر اجرایی شدن اولویت معارفی در برنامه‌های سیما و همچنین تعامل مؤثر با حوزه علمیه و نیز اقدامات مناسب برای به تصویر کشیدن راهپیمایی عظیم اربعین تأکید شد.
اولویت‌های معارفی در برنامه‌های سیما ازجمله مباحثی بود که از سوی دبیر جلسه مطرح و اعضای حاضر ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات ازجمله هدف قرار دادن طرح تربیتی برای مخاطبان دانش‌آموز در برنامه‌ها، ارتقا مباحث معارفی و طبقه‌بندی کردن آنها، اجرایی شدن سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌های تلویزیون را در دستور کار قرار دادند.
راه‌های تعامل مفید و مؤثر بین حوزه‌های علمیه و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری متقابل حوزه و رسانه در پژوهش‌ها و آینده‌نگری‌ها نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان این جلسه ضمن تبیین سیاست‌های شبکه‌های مختلف تلویزیون در اربعین حسینی، اعضای شورای حقیقی معارف سیما بر تکریم مرجعیت دینی، مسئله نظم راهپیمایی، انتقال فرهنگ نظافت، احترام به بزرگترها، صبر، تقدم واجبات بر مستحبات و اهمیت مناسک جمعی در برنامه‌سازی و همچنین پخش مستندهای فاخر از تمامی شبکه‌ها و همچنین تولید کلیپ‌های کوتاه مرتبط برای فضای مجازی تاکید کردند.
لازم به‌ذکر است، حجج اسلام والمسلمین نبوی، نهاوندیان و توکلیان، محمدحسین محمدزاده، عبدالکریم خیامی، جواد رمضان‌نژاد و محمد احسانی از حاضران در این جلسه بودند.
انتهای پیام

captcha