فرهنگ متعادل و با اصالت در حاشیه
کد خبر: 3754810
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

فرهنگ متعادل و با اصالت در حاشیه

گروه اجتماعی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه و فراموشی رفته، به دنبال ایجاد شرایطی برای رشد یک فرهنگ متعادل و متناسب با ارزش‌های اصیل هستیم.

فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه رفته است
به گزارش ایکنا از مازندران ظهر امروز 18 مهرماه محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن بازدید از فعالیت های جهاد دانشگاهی، با واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران دیدار کرد.
در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: انسان باید ارزش خود را بداند و خود را سرگرم مسائل حاشیه‌ای زندگی نکند.
وی با بیان اینکه فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه و فراموشی رفته است، افزود: در حوزه فرهنگ به دنبال این هستم تا شرایطی را برای رشد یک فرهنگ متعادل و متناسب با ارزش‌ها و با اصالت ایجاد کنیم.
شالویی تصریح کرد: انسان باید تلاش کند و به ارزش‌هایی که می‌خواهد دست یابد اما نباید برای رسیدن به جایگاه مادی و اجتماعی، اخلاق را زیرپا گذارد و با نفی دیگران خود را به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه غبطه خوردن خوب است اما حسادت در اسلام تقبیح شده است، افزود: ما نباید بگوئیم چرا فلانی از نعمتی برخوردار است بلکه باید بگوئیم ما هم تلاش می‌کنیم تا خداوند، ما را مشمول آن موهبت کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در حوزه فرهنگی جامعه با ایجاد روحیه امید و نشاط، قناعت، قانع بودن و خرسندی موفق عمل کنیم.

مردم نگرانی آینده‌ی نیامده را برخود تحمیل نکنند
وی افزود: نباید مردم نگرانی آینده‌ای را که نیامده برخود تحمیل کنند؛ بسیاری از افرادی که از مشکلات جامعه اظهار نگرانی می‌کنند شاغل و حقوق مکفی دارند و باید جامعه را به سمت قناعت، نشاط و شادابی پیش ببریم.
شالویی عنوان کرد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید نداشتن اعتبارات را بهانه کرد در حالیکه ما در تاریخ شخصیت‌های همچون مولوی، سعدی و حافظ را داریم که فعالیت فرهنگی‌شان از یک دستگاه فرهنگی نیز موثرتر بوده است.

در ابتدای این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: یکی از موضوعات مهم استان مازندران، رسانه‌های آن است که برای افزایش اثرگذاری در توسعه استان به همدلی و همراهی بیشتر نیازمندند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی با پذیرش مسئولیت کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی استان ضمن فعال کردن پنج کمیته از جمله کمیته توسعه رسانه ای، نسبت به تعریف نقش رسانه ها در فرآیند توسعه استان اقدام کرده است.

فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه رفته است

جهاد دانشگاهی مصمم در پیگیری کارگروه توسعه رسانه‌ای
عبدالهیان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با برگزاری پنج نشست کمیته توسعه رسانه‌ای استان، تلاش کرده است تا رسانه‌ها را بر موضوعات مشترک که منجر به توسعه استان می‌شود به هم نزدیک کند و مصمم است تا در آینده با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: حوزه فرهنگی بسیار وسیع است و جهاد دانشگاهی در موضوع توسعه فرهنگی استان آنچه که در توان دارد برای کمک به حوزه فرهنگ مضایقه نخواهد کرد.

در پایان این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اهدای یک جلد کتاب از واحد عبدالهیان مسئول خبرگزاری های ایکنا و ایسنا تقدیر کرد.

فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه رفته است

فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه رفته است

انتهای پیام

captcha