اگر در حوزه آموزش آینده‌نگر نباشیم، آسیب می‌بینیم
کد خبر: 3754845
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

اگر در حوزه آموزش آینده‌نگر نباشیم، آسیب می‌بینیم

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه آینده‌نگری در حوزه آموزشی بسیار مهم بوده و اگر به آن دقت نکنیم آسیب خواهیم دید، گفت: یکی از شاخصه‌های آینده‌نگری در آموزش ورود به آموزش‌های بین المللی است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: محمدصادق بیجندی در همایش معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که امروز (چهارشنبه ۱۸ مهرماه) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد گفت: تنوع خدمات آموزشی برای بخش آموزشی جهاد دانشگاهی بسیار مهم است؛ به عنوان مثال ما در حوزه علوم پزشکی ظرفیت بالایی در زمینه آموزش داریم که باید با نظارت دقیق و درست و با شدت تعمیم پیدا کند.

بیجندی افزود: ما در بخش آموزشی جهاد دانشگاهی به زنجیره خدمات آموزشی نیاز داریم تا صفر تا صد یک آموزش را داشته باشیم و بدانیم چه کاری انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: من معتقدم همه کارهایی که در جهاد دانشگاهی انجام شده بی‌نظیر است اما از سوی دیگر نیاز به یک بازتعریف دارد تا در زنجیره آموزشی، اشتراک اطلاعات را داشته باشیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: زنجیره خدمات آموزشی باید با همکاری بخش پژوهشی، فرهنگی و اشتغال جهاد دانشگاهی محقق شود؛ متأسفانه برخی مواقع در جهاد دانشگاهی بخشی‌نگری می‌شود که این به ما آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش رقبای زیادی دارد گفت: باید در آموزش کاری کنیم که رقبا ما را الگو قرار دهند ما باید در این حوزه کاملاً جدید کار کنیم؛ علمی کاربردی‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات باید پوست‌اندازی کنند چون با شیوه کنونی نمی‌توان در این فضا کار کرد بنابراین به درآمد صرف دل خوش نکنیم و افق‌های دور را ببنیم.

بیجندی با تاکید بر اینکه آموزش باید در اوضاع فعلی هدفمند و دقیق باشد گفت: پروژه eight یکی از این نمونه‌های بی‌نظیر است و باید به عنوان افتخار جهاد دانشگاهی برای آن کار کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش زبان از پتانسیل بالایی برخوردار است گفت: کتاب eight در زمینه آموزش زبان توسط یورک تایید شده است.

بیجندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آینده‌نگری در حوزه آموزشی بسیار مهم بوده و اگر به آن دقت نکنیم آسیب خواهیم دید گفت: یکی از شاخصه‌های آینده‌نگری در آموزش ورود به آموزش‌های بین‌المللی است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام

captcha